• چهارشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111308999

اختلاف در جامعه آمریکا پیرامون فرمان جنجالی ترامپ

اختلاف در جامعه آمریکا پیرامون فرمان جنجالی ترامپ

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در مقابل قانون موقتی رئیس‌جمهور جدید این کشور مبنی بر مسدود کردن ورود تمامی پناهجویان و شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا اختلاف شدیدی دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در نظرسنجی موسسه رویترز/ ایپسوس ۴۹ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که یا به شدت یا به نحوی با این دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید این کشور موافقند در حالی که ۴۱ درصد دیگر اعلام کرده‌اند به شدت یا به نحوی با این دستور مخالفند و ۱۰ درصد دیگر نیز پاسخ داده‌اند نمی‌دانم.

تمامی پاسخ‌ها در این پرسشنامه تقریبا در تمامی سوالات فاصله میان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را نشان می‌دهد.

حدود ۵۳ درصد دموکرات‌ها گفته‌اند که به شدت با این اقدام ترامپ مخالفند در مقابل ۵۱ درصد جمهوری‌خواهان تاکید کردند که به شدت با این دستور وی موافقند.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا که در کمپین خود وعده‌ تشدید بررسی‌ها در سیستم مهاجرتی این کشور را مطرح کرده بود، گفته است: قانون ممنوعیت ورود مهاجر از این هفت کشور مسلمان که جمعه گذشته به امضا رسید به معنی "حفاظت" از مرزهای این کشور است و محدودیتی علیه مسلمانان نیست اما تمامی مسافران، خطوط هوایی و دولت‌های خارجی اکنون خواهان شفافیت بیشتر از سوی مقامات دولت آمریکا درباره این ممنوعیت و چرایی انتخاب این هفت کشور هستند.

نظرسنجی رویترز/ ایپسوس همچنین نشان داد که ۳۱ درصد آمریکایی‌ها پس از این محدودیت بیشتر احساس امنیت می‌کنند. در مقابل ۲۶ درصد دیگر پاسخ داده‌اند که اکنون احساس امنیت کمتری دارند. حدود ۳۸ درصد دیگر نیز گفته‌اند اکنون آمریکا الگویی مناسب برای چگونگی مقابله با تروریسم ارائه داده است در حالی که ۴۱ درصد می‌گویند این کشور با این اقدام به الگوی بدی در این زمینه تبدیل شده است.

براساس نتایج این نظرسنجی همچنین دموکرات‌ها سه برابر بیش از جمهوری‌خواهان معتقدند که آمریکا باید به پذیرش پناجویان و مهاجران ادامه دهد. در مقابل جمهوری‌خواهان سه برابر بیش از دموکرات‌ها موافقند که ممنوع کردن ورود مردم از کشورهای مسلمان برای جلوگیری از تروریسم امری "ضروری" است.

با این حال اکثر آمریکایی‌ها معتقد نیستند که این کشور باید نشان دهد که ترجیح می‌دهد پناهجویان مسیحی را آنچنان که ترامپ مطرح کرد، بپذیرد.

حدود ۵۶ درصد از جمله ۷۲ درصد دموکرات و ۴۲ درصد جمهوری‌خواه مخالفند که این کشور باید از ورود پناهجویان مسیحی استقبال کند اما مسلمانان را راه ندهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha