• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95111510163
  • خبرنگار : 71417

زاخاروا: تعویق در مذاکرات ژنو از نظر مسکو قابل قبول نیست

زاخاروا: تعویق در مذاکرات ژنو از نظر مسکو قابل قبول نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد: تعویق در مذاکرات میان جناح‌های سوری در ژنو از نظر مسکو قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسی اعلام کرد: مسکو تعویق در ادامه مذاکرات ژنو میان جناح‌های سوری را غیرقابل قبول می‌داند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: ما از طرف خود از رویکرد استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برای ادامه هرچه سریع‌تر مذاکرات ژنو کاملا حمایت می‌کنیم و از نظر مسکو تلاش‌هایی که برای به تعویق انداختن این مذاکرات صورت می‌گیرد، قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا قرار است دور بعدی مذاکرات ژنو 20 فوریه برگزار شود.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف، رییس دستگاه دیپلماسی این کشور با ارسال پیامی به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه جدید آمریکا آغاز به کار وی را تبریک گفته و نسبت به مذاکراتی سازنده میان دو طرف ابراز امیدواری کرد.

به گفته زاخاروا در پیام لاوروف آمده است، روابط روسیه و آمریکا همچنان نقشی مهم و ویژه در جهان امروزی دارد و عاملی کلیدی برای حصول اطمینان از امنیت و ثبات راهبردی است.

لاوروف خطاب به تیلرسون گفته است: امیدوارم در مورد بازه وسیعی از موضوعات در حوزه‌های دوجانبه و بین‌المللی با شما مذاکراتی سازنده داشته باشم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی خود، حمله نظامی اوکراین به دونتسک در سوم فوریه را اقدامی وحشیانه خواند و گفت که چنین حمله‌ای به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی ادامه داد: اقدامات کی‌یف نه تنها کنوانسیون 1949 ژنو درخصوص حفاظت از غیرنظامیان در دوران جنگ را زیر پا می‌گذارد بلکه با تمامی معیارهای اخلاقی نیز منافات دارد.

زاخارووا در ادامه پیش‌بینی کرد، فائز سراج، نخست وزیر دولت الوفاق لیبی در ماه جاری میلادی به مسکو سفر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مسکو برای کمک به حفظ تمامیت ارضی لیبی تلاش می‌کند و علاقه‌مند است که گروه‌های درگیر در این کشور اختلافات خود را از راه گفتگو برطرف سازند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو نیاز به همکاری با آمریکا برای مقابله با تروریسم را درک می‌کند.

وی ادامه داد: ما به طور مکرر گفته‌ایم که بر نیاز به همکاری با آمریکا برای مبارزه با تروریسم اشراف داریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که رهبری جدید آمریکا نیز نشانه‌های مثبتی در راستای این همکاری از خود نشان داده است.

زاخاروا تصریح کرد: مسکو متوجه است که ترامپ و تیم وی قصد دارند این جنبه از روابط بین‌المللی و همکاری با شرکای خود در این راستا را در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: ما از این مساله استقبال می‌کنیم و نقش خود را در راستای احیای چنین روابطی با واشنگتن ایفا خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha