• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95111812471
  • خبرنگار : 71541

جایگزینی پیام‌رسان های داخلی؛ تا یک سال دیگر

جایگزینی پیام‌رسان های داخلی؛ تا یک سال دیگر

رییس مرکز ملی فضای مجازی از جایگزینی پیام رسان های داخلی به جای خارجی ظرف یک سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید ابوالحسن فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات بر اساس اصول انقلاب در حال شکل‌گیری است، افزود: مقام معظم رهبری همواره بر راه‌اندازی شبکه ملی و داشتن شبکه ای با مدیریت پایدار و زیرساخت و امنیت ایرانی اکید داشتند و این موضوع نیز از مصوبات و اهداف مرکز ملی فضای مجازی بوده است.

وی شبکه ملی اطلاعات را موفق‌ترین دستاورد دولت یازدهم دانست و گفت: نظامهایی در شبکه ملی اطلاعات پیگیری می‌شود که بحث خودگردانی مدیریت، خودمختاری در طراحی فنی، حکمرانی در شبکه، توسعه در بلوغ شبکه، بومی سازی فناوری، داشتن رصد متمرکز، شبکه‌های مستقل اختصاصی و مدیریت و مهندسی ترافیک داخلی به نحوی که شبکه در هر شرایط خاص کشور به کار خود ادامه دهد از این جمله است.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه خدمات کاربردی باید حتما ملی باشند، افزود: در راستای شبکه ملی اطلاعات، خدماتی از جمله ایمیل و پیام رسان‌ها، موتورهای جست‌وجو باید ملی باشند. بنابراین امیدواریم ظرف یک سال آینده پیام رسان‌های داخلی جایگزین پیام رسان‌های خارجی شوند.

فیروزآبادی همچنین با اشاره به لزوم ارائه خدمات سلامت در شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در حال حاضر در اکثر کشورها بدون الزامات فرهنگی ما، نظام سلامت شبکه وجود دارد، بنابراین در کشور ما نیز نباید همه شهروندان از یک نوع شبکه و اینترنت استفاده کنند و باید برای طبقات خاص و سنین خاص خدمات مناسبی داشته باشیم.

وی اقتصاد شبکه را از موضوعات مهم دانست و گفت: نظام تنظیم بازار و حمایت از کسب و کارهای داخلی اهمیت زیادی دارند. در حال حاضر در حوزه اقتصاد فضای مجازی عدم توازن داریم و این موضوع هنوز آن طور که باید شکل نگرفته است. امیدواریم در مرکز ملی فضای مجازی به لحاظ ساختار مقرراتی کمک کنیم تا این فضا شکل بگیرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: در حال حاضر از ۴۰۰۰ میلیارد دلار اقتصاد فضای مجازی در دنیا و با توجه به جمعیت یک درصدی ایران که باید اقتصادی ۴۰ میلیارد دلاری از این حوزه داشته باشد، تنها ۲ درصد GDP به فضای مجازی اختصاص دارد. اقداماتی در حوزه خرید و فروش کالا و اپلیکیشن انجام شده اما هنوز به هدف مورد نظر دست نیافتیم زیرا حدود ۵۵ درصد اقتصاد و بیش از ۶۰ درصد اشتغال باید به فضای مجازی اختصاص یابد.

فیروزآبادی با اشاره به نظام‌های سالم‌سازی شبکه نیز اظهار کرد: نظام اعتماد و احراز هویت باید شکل گیرد و  همچنین مدیریت حریم خصوصی که در نظام شبکه ملی اطلاعات و توسط شورای عالی فضای مجازی تصویب شده، مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۳:۱۷

با این کار میخواهید مطلع شدن از وضع ایران و جهان رو از ما بگیرین و هر چه سرچ کنیم چیزهایی که به نفعتون هست رو نمایش بده و با جایگزینی پیام رسانها با تلگرام و واتساپ، کوچکترین حرکت ملت رو کنترل کنید؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۶:۱۷

باعث افتخار ماست اگر بتوانیم از پیام رسان داخلی که به دست جوانان و نخبگان خودمان باشه استفاده کنیم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۶:۲۱

پیام رسان ایرانی خوبه که به درد بخور باشه و بشه باهاش به قول معروف ساز زد. باید بخادمون تا بخایمش. ما حمایت کننده ایران و ایرانی هستیم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۶:۲۳

من شبكه ملي رو نميدونم با اينترنت چه فرقي ميكنه ولي ميدونم كه همه جاي دنيا شبكه اجتماعي مال خودشون دارن كه توي كشور خودشون ساختنش، براي مردم خودشون ساختنش، مطابق با فرهنگ خودشون. چرا ما توي كشورمون با اين فرهنگ غني و اقوام مختلف، تلگرام خودمون رو نداشته باشيم؟ تلگرامي كه براي اقوام مختلف چيزاي مختلفي توش باشه. ترك، لر، كرد، بلوچ، عرب، فارس همه استيكراي محلي خودشون رو ببينن.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۶:۳۴

جايي خوندم كه مردم كشوري (حالا اسمش رو نمي‌گم) هندوانه هاي بدمزه روستاهای خودشون رو ميخرن تا آسيبي به اقتصاد كشورشون نزنن. مقايسه كنيم حتا در وجدان خودمون كه ما براي رشد كشورمون چكار مي‌كنيم؟ نه از محصولات كشاورزي، نه توليد كننده‌هاي لوازم خانگي، نه توليدكنندگان پوشاك و .....خيلي خيلي خيلي موارد ديگه هيچ حمايت كه نميكنيم هيچي كاري ميكنيم كه انگيزه و شوق را هم از همديگه مي‌گيريم. اگر ژاپن ژاپن شد تعصب و عرق مليشون باعث رشدشون شد. خودشون رو باور كردن. من با تمام عرقي كه به ملت و وطنم دارم از هر محصول داخلي حمايت ميكنم. حتا نواقصش رو هم ميپذيرم كه راهي براي رشد باز كنم. قطعا اگر توجهي نباشه ايرادي معلوم و رفع نميشه. وقتش رسيده كه بازتر ببينيم و تصميم بگيريم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۶:۴۳

اگه بشه چی میشه! خودکفا میشیم. حتی تو پست الکترونیکی موتور جست وجو و پیام رسانها. به امید آن روز

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۷:۲۲

به به. دمتون گرم. این مخابراتیها تو تکنولوژی وتوسعه اش از همه جلوترن. لااقل جوون نخبه ایرانی که با هزار سختی و مشقت برنامه پیام‌رسون رو مینویسه اینطوری به حمایت شماها دلگرم میشه. راسی شنیدم هزینه استفاده از پیام‌رسون ایرانی چند برابر پایینتره، راسته؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۷:۳۲

روش حمایتی تون از تولید داخل چه جوریه؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۷:۳۴

خدا رو شکر. پس دیگه می‌تونیم با فراغ بال به بچه هامون اجازه بدیم تو یه محیط سالم از نظر اخلاقی و به دور از دغدغه ها و دلواپسیهایی که در مورد استفاده از شبکه های مجازی هست به اونا اعتماد کرده و اجازه استفاده از دنیای مجازی سالم را به بچه هامون بدیم. با ارزوی موفقیت

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۷:۵۷

اگه یه پیام‌رسان یا به قول خودمون یه تلگرام ایرونی بیاد که هم از لحاظ مطالب و هم از نظر امنیت ردیف و اوکی باشه خوب خیلی بهتره. من الان میترسم گوشی رو که تلگرام داره باخیال راحت دست نوجوانم بدم. به امید آن روز ....

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۲۰:۲۵

سلام جناب فیروز آبادی. اگر واقعا قصد توسعه پیام رسان های ایرانی را دارید، آن را خواهشا صرفا به بخش خصوصی واگذار کرده و از هر گونه دخالت دولتی بپرهیزید. شاید تنها حمایت شما کم هزینه کردن استفاده آن برای مخاطبان ایرانی نسبت به پیام رسان های خارجی باشد. با تشکر

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۰۰:۳۷

اگه فقط شعار نباشه خوبه. نميدونم چرا هى دست دست ميكنن! يعنى نميتونين يه چت وطنى خوب بسازين ؟!!!