• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111913204
  • خبرنگار : 71415

آمریکا و ژاپن یک سیستم دفاع موشکی مشترک آزمایش کردند

آمریکا و ژاپن یک سیستم دفاع موشکی مشترک آزمایش کردند

آمریکا و ژاپن برای نخستین بار اقدام به رهگیری یک موشک بالستیک با استفاده از سیستم دفاع موشکی مشترک خود کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این آزمایش همزمان با افزایش تنش‌ها با کره شمالی بر سر برنامه موشکی این کشور انجام شده است. این دو کشور از سال 2006 تاکنون در حال کار بر روی توسعه یک مدل از موشک‌های موسوم به "موشک استاندارد 3" بوده‌اند.

این موشک که به عنوان مدل "Block IIA" معرفی شده یک موشک پرتابی از کشتی است که در چارچوب سیستم دفاع موشکی آگیس عمل می‌کند.

آژانس دفاع موشکی آمریکا اعلام کرد: این موشک در نخستین آزمایش خود در منطقه کاوای در هاوایی توانست با موفقیت هدف خود را در فضا مورد اصابت قرار دهد.

بنا بر اعلام این آژانس آمریکا تاکنون حدود 2.2 میلیارد دلار و ژاپن حدود یک میلیارد دلار بر روی این سیستم هزینه کرده‌اند.

کریس جانسون، سخنگوی آژانس دفاع موشکی آمریکا گفت: هر دو کشور نگرانی شدیدی از بابت قابلیت‌های کره شمالی دارند و ما به طور مداوم در تلاش برای بهبود قابلیت‌های دفاعی خود هستیم. این برای ژاپن و آمریکا منطقی است که در بار مسئولیت این برنامه شریک باشند.

دو شرکت میتسوبیشی ژاپن و ریتیون آمریکا بخش‌های این موشک‌ها را که در آمریکا سرهم بندی می‌شوند،‌ می‌سازند. اعلام شده که این موشک‌ها برای دفاع در مقابل موشک‌های برد متوسط طراحی شده‌اند.

آزمایش این موشک در حالی انجام شد که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر خارجی‌اش در این سمت به شرق آسیا سفر کرد. او روز جمعه هشدار داد که هرگونه حمله هسته‌ای از سوی کره شمالی با پاسخ "موثر و قاطع" همراه خواهد شد.

همزمان کره‌ جنوبی نیز با آمریکا در حال کار بر روی یک سیستم دفاع موشکی دیگر به نام تاد است تا از آن برای مقابله با تهدید موشکی کره شمالی استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha