• جمعه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95112215184
  • خبرنگار : 71415

استقبال جامعه جهانی از انتخاب رییس‌جمهور جدید در سومالی

استقبال جامعه جهانی از انتخاب رییس‌جمهور جدید در سومالی

محمد عبداللهی فارماجو، رئیس جمهور جدید سومالی روز پنجشنبه تحلیف به جا آورد. سازمان ملل و شرکای بین‌المللی سومالی این پیروزی را به وی تبریک گفته و برای همکاری و شراکت با دولت او ابراز تمایل کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل به همراه اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا، سازمان بین‌المللی IGAD، ایتوپی، ایتالیا، سوئد، انگلیس و آمریکا در بیانیه‌هایی پیروزی محمد عبداللهی فارماجو را تبریک گفتند.

در این بیانیه آمده است: شرکای بین‌المللی در کشور سومالی از همه نیروهای سیاسی این کشور می‌خواهند در حمایت از رییس جمهور محمد عبداللهی فارماجو و دولت آینده سومالی همکاری کنند.

در این بیانیه که از سوی هیات کمک رسانی سازمان ملل در سومالی به نام "یونسام" منتشر شد بر لزوم آشتی و حل و فصل صلح‌آمیز درگیری‌های داخلی در این کشور همچنین از سرگیری فرآیند بررسی قانون اساسی تاکید شد.

پارلمان سومالی در دو دور رییس‌جمهور جدید این کشور را انتخاب کرده و در نهایت فارماجو در این رای‌گیری پیروز شد.

جامعه بین‌المللی همچنین از حسن شیخ محمود، رییس‌جمهور پیشین سومالی نیز به همراه دولتش به سبب آنچه که «دستاوردهای بسیار» طی چهار سال گذشته خواند تشکر کرد. همچنین از وی به خاطر سخنرانی «تحسین‌برانگیز» قبول شکستش که باعث تسهیل انتقال قدرت صلح‌آمیز و منظم شد، تشکر کرد.

همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز با تبریک این پیروزی به فارماجو تقاضا کرد که او هر چه سریعتر یک دولت فراگیر تشکیل دهد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: در حال حاضر اولویت اصلی دولت محمد عبداللهی فارماجو باید برطرف کردن خشک‌سالی و قحطی در این کشور باشد.

دوجاریک گفت که گوترش امیدوار است دولت جدید سومالی با دیگر کشورها برای رفع اولویت‌های ملی فوری شامل ارائه قانون اساسی نهایی و ایجاد نیروهای امنیت ملی موثر همکاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha