• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95112517535
  • خبرنگار : 71498

مدیرعامل آبفای استان تهران خبر داد

تکمیل دو ساله طرح جامع آبرسانی شهر تهران در صورت تامین بودجه

تکمیل دو ساله طرح جامع آبرسانی شهر تهران در صورت تامین بودجه

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: تکمیل طرح جامع آبرسانی شهر تهران نیازمند ٥٠٠ میلیون دلار اعتبار است که در صورت تامین این رقم، در مدت دو سال این طرح اجرایی می شود.

به گزارش ایسنا، محمد پرورش در جریان بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برخی طرح ها و پروژه های آبفای استان تهران افزود: طرح جامع آبرسانی شهر تهران (قمر بنی‌هاشم) با هدف تعادل‌بخشی کمی وکیفی آب تهران و امکان جایگزینی اضطراری منابع آب در سال ۱۳۹۲ آغاز شد.
 
وی ادامه داد: تامین آب مناطق ۲۲ گانه شهرداری کلانشهر تهران با جمعیتی بیش از ۱۱ میلیون نفر و نیاز آبی حدود یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون مترمکعب در سال، تامین بخشی از نیاز آبی شهر پرند به میزان حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در سال، تامین بخشی از نیاز آبی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به میزان ۳۲ میلیون مترمکعب در سال، تامین کسری آب شهرهای پردیس، رودهن و بومهن به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب در سال، در این طرح برنامه ریزی شده است. مطالعات بازنگری این طرح برای افق طرح سال ۱۴۱۰ موید آن است که نیازهای آبی این شهر و نقاط مصرف حوالی آن در آینده به حدود یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

پرورش در تشریح برآورد هزینه ای این طرح گفت: پیمانکار عملیات اجرایی طرح قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و تامین تجهیزات عمده مانند لوله‌های فولادی و چدنی طرح بر عهده کارفرما و تامین سایر تجهیزات بر عهده پیمانکار این طرح است.

وی ادامه داد: برآورد هزینه اجرای کل طرح برای مقطع سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال است. مدت زمان سه سال برای اجرای طرح پیش‌بینی شده بود که به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم، محدودیت‌های ترافیکی، محدودیت‌های مالی و اعتباری ناشی از تخصیص نسبتا کم اعتبارات عمرانی و تامین عمده منابع مالی از اعتبارات جاری شرکت آبفای استان تهران، پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی طرح تا خردادماه امسال حدود ۲۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای خطوط لوله آبرسانی در سطح شهر تهران به طول حدود ۱۲۰ کیلومتر در قطرهای ۴۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی‌متر انجام شده، تاکید کرد: این خطوط لوله به شکل یک حلقه دور شهر تهران کشیده شده است. شش دستگاه مخزن متعادل کننده فشار در حجم‌های کل حدود ۱۱۵ هزار مترمکعب، چهار ایستگاه پمپاژ با دبی در مجموع ۱.۵ متر مکعب در ثانیه و ۶۰ حلقه چاه در سطح شهر تهران و خطوط لوله جمع‌آوری آنها تا مخازن هدف در این طرح اجرایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha