• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95112920159
  • خبرنگار : 71129

معاون ترامپ در کنفرانس امنیتی مونیخ به دنبال اطمینان دادن به اروپایی‌ها

معاون ترامپ در کنفرانس امنیتی مونیخ به دنبال اطمینان دادن به اروپایی‌ها

معاون ترامپ قرار است روز شنبه برای اطمینان دادن به متحدان آمریکا که به دلیل صحبت‌های ترامپ درباره روسیه دچار اضطراب شده‌اند، در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کند و به آنها تضمین دهد که آمریکا به تعهداتش در قبال اروپا پایبند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس در نشست سالانه امنیتی مونیخ شرکت می‌کند و قرار است بگوید که اروپا یک شریک ضروری و حتمی برای آمریکاست. وی در نشست‌های جداگانه‌ای با ده‌ها تن از رهبران حاضر در نشست در روزهای یکشنبه و دوشنبه بار دیگر بر تعهدات آمریکا در قبال اروپا تاکید می‌کند.

یکی از مشاوران ارشد سیاست خارجی کاخ سفید که مسئول رسیدگی به این سفر است، گفت: زمانیکه اروپا و آمریکا با هم باشند، ما احساس امنیت و شکوه بیشتری می‌کنیم.

ترامپ در جریان کمپین‌های انتخاباتی خود با تحسین دولت روسیه و زیر سوال بردن ارزش ناتو، باعث نگرانی متحدان اروپایی خود شده بود و حالا در مونیخ، پنس قرار است با رهبرانی چون آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین و رهبرانی از استونی، لتونی و لیتوانی دیدار و گفت‌وگو کند.

مایک پنس قرار است تاکید کند که روسیه و اوکراین باید توافق مینسک را به دقت و کاملا تحقق بخشند و آمریکا به شدت به تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه در ارتباط با اقداماتش در اوکراین پایبند است و ادامه می‌دهد.

وی همچنین قرار است در دیداری با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به بررسی اقدامات برای مقابله با تروریسم بپردازد و با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه درباره اقداماتی که لازم است برای مقابله با داعش صورت گیرد، گفت‌وگو کند.

روز دوشنبه، پنس چندین مذاکره را با مقام‌های اروپایی در بروکسل دارد که دیدار و گفت‌وگو با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از جمله آنهاست.

سفر پنس که نخستین سفر خارجی بزرگ برای دولت ترامپ به شمار می‌رود، در بحبوحه نا آرامی‌ها در کاخ سفید صورت می‌گیرد. ترامپ مایکل فلن، مشاور امنیت ملی خود را در رابطه با مسائل پیش آمده در ارتباط با روسیه برکنار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha