• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95120201058
  • خبرنگار : 71496

مصر: گزارش‌ها درباره دیدار محرمانه سیسی با نتانیاهو حاوی مطالب نادرست است

مصر: گزارش‌ها درباره دیدار محرمانه سیسی با نتانیاهو حاوی مطالب نادرست است

دفتر ریاست جمهوری مصر گزارش رسانه های اسرائیلی از نشست محرمانه کری، نتانیاهو، عبدالله دوم و سیسی در اردن را حاوی اطلاعاتی نادرست و برخلاف موضعگیری های قاهره دانسته و بر ادامه تلاش‌های قاهره برای حل مساله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، رادیو رژیم صهیونیستی اخیرا به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فاش کرده بود که نتانیاهو در یک نشست چهار جانبه محرمانه در سال گذشته میلادی در العقبه اردن با حضور عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر و جان‌کری وزیرخارجه سابق آمریکا شرکت کرده بود.

دفتر ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به گزارش رادیوی اسرائیل بدون تایید یا تکذیب برگزاری این نشست محرمانه تاکید کرد، آنچه درباره مشارکت سیسی در این نشست با هدف بررسی روند صلح منتشر شده حاوی اطلاعاتی نادرست است. قاهره به تلاش‌هایی خود برای فراهم کردن بستری مناسب جهت دستیابی به راه حل دائم برای مساله فلسطین که متکی بر اصول قوی و حفظ حقوق مردم فلسطین باشد، ادامه خواهد داد.

در این بیانیه تاکید شده که موضعگیری مصر نسبت به مساله فلسطین با اطلاعات نادرست گزارش متفاوت است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: قاهره تمام تلاش خود را جهت تحقق راه حل تشکیل دو کشور و گرفتن حق فلسطینی های در تشکیل کشور مستقل خود با پایتختی قدس شرقی بدون هیچ سازش و یا امتیازی دهی، به کار خواهد بست.

ریاست جمهوری مصر در ادامه تاکید کرد: مصر در راستای نزدیک کردن دیدگاه ‌های طرف های مربوط تلاش کرده است. مساله فلسطین موضوع محوری خارومیانه بوده و خواهد بود و دستیابی به راه حل نهایی برای آن منجر به ایجاد فضایی جدید که ضامن امنیت فلسطینی ها و اسرائیلی‌ها باشد خواهد شد و تمام مردم منطقه را نسبت به توسعه اقتصادی و اجتماعی مطلوبشان و از بین بردن یکی از بهانه های گروه‌های تروریستی و افراطی برای حضور و فعالیت در منطقه امیدوار می سازد.

رادیوی رژیم صیهونیستی اخیرا به نقل از نتانیاهو نشست محرمانه سال گذشته در اردن را که روزنامه عبری زبان ها آرتص منتشر کرده بود، تایید کرد.

هاآرتص به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته بود، در نشست العقبه که کری هم حضور داشت سیسی عبدالله دوم و نتانیاهو به بررسی بندهای طرح منطقه‌ای صلح ارائه شده از سوی واشنگتن پرداختند این طرح شامل به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشوری یهودی" و از سرگیری مذاکرات با حمایت کشورهایی عربی و اسلامی بود.

نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه اش در پاسخ به انتقاد یک وزیر مبنی بر برگزاری چنین نشستی بدون اطلاع کابینه گفت: من کارهای بسیاری برای تحقق صلح انجام می‌دهم اما نمی توانم همه آنها را فاش کنم. وی مدعی شد که خودش بانی این نشست بوده نه کری.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha