• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95120402630
  • خبرنگار : 71516

جانبداری میشل سلیمان از شورای همکاری خلیج فارس در مقابل حزب‌الله

جانبداری میشل سلیمان از شورای همکاری خلیج فارس در مقابل حزب‌الله

رئیس‌جمهور سابق لبنان تأکید کرد که روابط این کشور با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس "عامل اصلی پایداری لبنان در مقابل اسرائیل است."

به گزارش ایسنا، میشل سلیمان، رئیس‌جمهور سابق لبنان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط درباره تهدید سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل و متهم کردن کشورهای عربی مثل امارات و عربستان گفت: تهدید اسرائیل یا واکنش نشان دادن به تهدیدات یک اقدام ملی است و هر لبنانی حق دارد در چارچوب نظامی این کار را بکند، اما انتقاد از کشورهای "دوست" لبنان حق هیچ کسی نیست و هیچ کسی حق ندارد به روابط لبنان با عربستان و امارات "تعرض" کند. اگر درباره دفاع و پایداری صحبت کنیم باید بگوییم که روابط ما با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس "عامل اساسی در پایداری علیه اسرائیل است." دولت جدید و مسئولان کشور باید از روابط خارجی‌مان دفاع کنند و به تهدیداتی که علیه لبنان وجود دارد چه از جانب اسرائیل و چه از جانب تروریست‌ها پاسخ دهند.

وی گفت: بحران سوریه در حال حل شدن است و ما باید از این فرصت استفاده کرده و دولت سوریه را به ترسیم مرزها با لبنان با نظارت سازمان ملل ملزم کنیم.

میشل سلیمان مدعی شد: "جنگ حزب‌الله در سوریه از سوی هیچ کسی قانونی نشده است بلکه مقاومت علیه اسرائیل قانونی است و این مسئله به نابودی معادله ارتش، مردم و مقاومت منجر شده است! زیرا زمانی که حزب‌الله با سلاح و توانایی‌هایش به سوریه رفت این معادله از بین رفت. مشروع بودن سلاح حزب‌الله به دایره نقشی که ایفا می‌کند مرتبط است. این سلاح تنها برای دفاع از مکانی است که ارتش در آنجا حضور ندارد. مادامی ارتش زمام امور را در دست دارد هیچ کسی حق ندارد جای نقش ارتش را بگیرد. درباره مداخله در سوریه هیچ کسی به حزب‌الله مشروعیت نداده حتی در مقابله با اسرائیل نیز می‌توان گفت که نقشش دفاعی است و مرتبط با عملکرد ارتش است."

وی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد سیاسی در لبنان گفت: گروه‌های سیاسی براساس منافعشان کار می‌کنند اما درباره عملکرد دولت و ریاست‌جمهوری نمی‌توانم قضاوت کنم بلکه نیاز به زمان دارد. سیاستمداران باید بدانند که منفعت کشور می‌تواند در درازمدت منافع شخصی‌شان را محقق کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha