• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95120503538
  • خبرنگار : 71530

مروری بر مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا در اولین پنجشنبه اسفند ماه

مروری بر مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا در اولین پنجشنبه اسفند ماه

شناسایی یکی دیگر از جان باختگان پلاسکو،باید مراقب توسعه قاچاق موادمخدر صنعتی باشیم،11 استان در انتظار باران و رگبار،توانبخشی در بهزیستی «معلول محور» می‌شود و...از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا در پنجم اسفندماه هستند.

به گزارش ایسنا، گروه اجتماعی ایسنا در پنجمین روز اسفند حدود 30 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آنها در ادامه آمده است:

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خبر شناسایی یکی دیگر از جان باختگان پلاسکو را به ایسنا داد و گفت: ششمین فرد عادی که در حادثه پلاسکو جان خود را از دست داده بود کامبیز باقری نام دارد که طی چند روز گذشته هویت این فرد با استفاده از نمونه آزمایش DNA شناسایی شده و جسد این فرد به خانواده‌اش تحویل داده شد.

سردار مؤیدی،قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز با تاکید برآنکه باید مراقب توسعه قاچاق موادمخدر صنعتی باشیم؛ گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 650 تن مواد مخدر در کشور کشف شده و نزدیک به 13 درصد رشد داشته است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز از ورود سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب کشور خبر داد و بارش باران، رگبار و رعد و برق را برای 11 استان پیش بینی کرد؛با توجه به ورود این سامانه، بارش باران و رگبار و رعد و برق در استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، یزد، هرمزگان، شرق و جنوب لرستان، نیمه جنوبی استان اصفهان و  به طور خفیف‌تر برای برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

توانبخشی در بهزیستی «معلول محور» می‌شود هم خبری بود که معاون توانبخشی سازمان بهزیستی به ایسنا داد و گفت: خدماتـی کـه بـه معلولان ارائه می شـود در قالب بسـته‌های خدمتی شـامل آموزش، حمایت، توانمند سـازی و... تعریف می شـود که باید با نـگاه تخصصـی و بـا توجـه بـه مطالبـات و نیازهـای معلـولان و شـرایط زندگـی هـر یـک از آنها،خدمت رسـانی انجام شـود.

تندگویان نیز از عدم وجودمدیریت یکپارچه شهری انتقاد کرد و آن را  مهم ترین مشکل مدیریت شهری دانست و گفت: اگر چند عضو دیگر از شورای شهر دیدگاه تخصصی شهری داشتند بهتر می‌توانستیم زمینه را برای تاثیرگذاری در شهر فراهم کنیم؛ اما با این نظریه که شورای شهر جای ورزشکاران و هنرمندان نیست نیز موافق نیستم. چراکه بخشی از دردهای شهر را هنرمندان و ورزشکاران می‌فهمند. اما همه اعضای شورای شهر باید از مشاورین و متخصصین درخور استفاده کرده و به آنها اعتماد داشته باشند. من معتقدم که همکاران من در کمیسیون شهرسازی به عنوان مشاورین متخصص و امین به من بسیار کمک کردند و اگر از این مشاورین استفاده نمی‌کردم یقینا موفق نبودم. دردی که کشور ما دارد این است که مدیران ما یا مشاورین را قبول ندارند یا مشاورین آنها از خود مدیران درک کمتری دارند.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز از تسویه بخشی از مطالبات فرهنگیان و سرانه مدارس، به‌زودی و تخصیص و تامین اعتبار حدود هزار میلیارد تومان از سوی دولت به آموزش و پرورش طی چند روز آتی به ایسنا خبر داد و گفت: این اعتبار به منظور تسویه بخشی از مطالبات فرهنگیان و بخشی دیگر از سرانه مدارس درنظر گرفته شده است.

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان نیز بر تلاش برای فراهم کردن گردشگری ارزان‌قیمت  تاکید کرد و گفت: در حال انجام اقداماتی به منظور ترویج گردشگری ارزانقیمت جوانان با همکاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، سمن‌های جوانان و بخش خصوصی هستیم که امیدواریم امسال عملیاتی شود.

سرقت خودروی حمل پول بانک پاسارگاد در بزرگراه حقانی نیز یکی از اخبار حوادث ایسنا بود که در آن آمده بود که «در ساعت 7:47 صبح امروز یکی از خودروهای حمل پول متعلق به بانک پاسارگاد در حال حرکت در بزرگراه حقانی بود که ناگهان دو دستگاه پراید با حرکت در مجاورت این خودرو سعی در متوقف کردن آن کردند و با متوقف کردن خودروی حامل پول، سارقان از خودرو پیاده شده و در زمانی کوتاه خودروی حمل پول را سرقت کرده و متواری شدند.

این درحالیست که مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با انتقاد از کوتاهی مسئولان بانک پاسارگاد در تامین امنیت خودرو اعلام کرد: متاسفانه علی رغم تذکرات پلیس و استانداردهای مربوط به تامین امنیت خودروهای حمل پول، مسئولان این بانک هیچ گونه تامین امنیتی برای این خودرو از قبل پیش بینی نکرده و فرد مسلحی برای تامین امنیت این خودرو داخل آن نبوده است.

وزیر بهداشت نیز از تعیین هیأتی برای رسیدگی به پرونده سوختگی پای نوزاد در یکی از بیمارستانهای تهران خبر داد و گفت:  هیاتی در حال رسیدگی به پرونده است و ما به نحوی تصمیم گیری می‌کنیم که حقی از کسی ضایع نشود.

در میان اخبار منتشر شده در گروه اجتماعی ایسنا نیز برخی خبرها بیش از سایرین در جذب اقبال مخاطبان موفق بوده است که پربازدیدترین‌ آنها در ادامه آمده:

سرقت خودروی حمل پول بانک پاسارگاد در بزرگراه حقانی

6 توصیه برای مقابله با خطر ابتلا به آلزایمر

واکنش رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی به اخبار ترخیص نوزادی که دچار سوختگی شده بود

"قلب" مردان بیشتر می‌گیرد!

مهم‌ترین علل شب ادراری در کودکان

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha