• شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95120704333
  • خبرنگار : 71516

اعتراض شورای حقوق بشر سازمان ملل به صدور حکم"خفیف" برای سرباز اسرائیلی

اعتراض شورای حقوق بشر سازمان ملل به صدور حکم"خفیف" برای سرباز اسرائیلی

دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل حکم صادر شده علیه سرباز اسرائیلی که یک فلسطینی را به قتل رسانده بود، "خفیف و غیرقابل قبول" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، رافینا شامدسانی، سخنگوی دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: ما بسیار از حکم صادر شده از سوی دادگاه نظامی اسرائیل علیه سرباز اسرائیلی که به قتل غیرقانونی یک فلسطینی زخمی متهم شده، ناراحت هستیم. نهایت مجازات برای قتل غیرعمدی در قوانین اسرائیل به ۲۰ سال می‌رسد.

این سرباز اسرائیلی به اتهام قتل غیرعمدی یک فلسطینی به ۱۸ ماه حبس محکوم شده است.

وی افزود: این پرونده اعتماد به دستگاه قضایی را از بین می‌برد و فرهنگ دوری از مجازات را ترویج می‌دهد.

این مسئول سازمان ملل گفت: بیش از ۲۰۰ فلسطینی از آغاز خشونت‌ها در کرانه باختری در سپتامبر ۲۰۱۵ به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

الؤور ازاریا تنها نیروی امنیتی اسرائیلی است که به خاطر چنین قتل‌هایی مورد محاکمه قرار گرفته است.

در همین راستا، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد و آن را "شورای دشمنی با اسرائیل" خواند.

لیبرمن گفت: شورای حقوق بشر تأکید کرده گلوله‌ای که ازاریا به یک "تروریست" شلیک کرده خطرناک‌تر از میلیون‌ها گلوله‌ای است که بی‌گناهان در سوریه، لیبی، عراق و یمن را می‌کشد. شورای حقوق بشر با این اقدام، رفتارها و برخوردهای "دوگانه" خود را ثابت کرد.

یسرائیل کاتس، وزیر امور اطلاعات رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت، وزیر آموزش این رژیم نیز از شورای حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کردند.

یائیر لاپید، عضو کنست و رهبر حزب مخالف المستقبل گفت: شورای حقوق بشر بیانیه‌ای درباره محکومیت "کشتار" نیم میلیون سوری صادر نکرده است. اسرائیل تنها دولتی است که یکی از سربازان خود را به دلیل اینکه یک "دشمن" را کشته روانه زندان می‌کند.

دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز مدعی شد: «شورای حقوق بشر سازمان ملل بار دیگر ثابت کرد که از واقعیت به کلی دور است؛ چراکه در برابر "جنایت‌های شنیعی" که در سوریه و ایران رخ می‌دهد، ساکت نشسته و تلاش می‌کند دستوراتش را علیه تنها دولت دموکرات در خاورمیانه صادر کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha