• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95120905992
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

احمدی: در دولت تدبیر و امید شرایط مناسب را برای مشارکت جوانان فراهم کردیم

 احمدی: در دولت تدبیر و امید شرایط مناسب را برای مشارکت جوانان فراهم کردیم

معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: در دولت تدبیر و امید با ایجاد شرایط مناسب در قالب ایجاد سمن ها ، سعی کردیم فضا را برای مشارکت جوانان فراهم کنیم که خوشبختانه به نتایج خوبی در این زمینه دست یافته ایم اما همچنان با نتایج مطلوب و هدف گذاری هایمان فاصله داریم .

به گزارش ایسنا، در آیین آغازین همایش علمی جوانان در آیینه پژوهش که با حضور محققان حوزه جوانان، مسئولین وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش وجوانان فارس و برخی از سمن های فعال جوان برگزار شد، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که نبایستی بجای جوان باوری ، جوان هراسی قالب شود گفت: ضعف در مدیریت و برنامه ریزی حوزه جوانان می تواند فرصت ها را به تهدید های جدی تبدیل کند ، نبایستی بجای جوان باوری ، جوان هراسی قالب شود که یک تهدید است و اثرات مخربی خواهد داشت و می بایست شرایط را برای حضور جوانان در مدیریت و برنامه ریزی ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به تنوع موضوعات و پیچیدگی کار در حوزه جوانان امیدواریم که بتوانیم به درستی در ابعاد مختلف این مسایل را مورد بررسی قرار دهیم و از نظرات ارزشمند صاحب نظران در حوزه جوانان جویا شویم و از اخرین پژوهش ها و یافته های این حوزه بسیار حساس و اثر گذار بهره مند شویم.

معاون وزیر ورزش و جوانان که برای حضور در همایش علمی جوانان در آئینه پژوهش به شیراز سفر کرده است خاطر نشان شد: ما کشور جوانی هستیم و این یک فرصت را پیش روی ما قرار داده تا از این نیروی جوان و با انگیزه و با انرژی برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کنیم، در دولت تدبیر و امید با ایجاد شرایط مناسب در قالب ایجاد سمن ها ، فضا را برای مشارکت جوانان فراهم کرده ایم و در ابتدای دولت پیش بینی ما این بود که در پایان دولت تدبیر و امید تعداد سمن های فعال در حوزه جوانان را به ۲ هزار سمن برسانیم که خوشبختانه به نتایج خوبی در این زمینه دست یافته ایم اما همچنان با نتایج مطلوب و هدفگذاری های مورد نظرمان فاصله داریم.

احمدی بیان کرد: هنوز با مشکلات ساختاری جدی در حوزه جوانان روبرو هستیم و امیدواریم راهکارهایی برای حل این مسایل پیدا شود اگر شرایط و زمینه حضور فعال جوانان در قالب سمن ها و تشکل های جوانان را فراهم کنیم کارها با سهولت و شرایط بهتری پیش خواهد رفت.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اخیرا مرکز آمار ایران، آمارهایی در خصوص فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارهای کشور ارائه داده که جالب توجه است به عنوان مثال در بحث مطالعه ، میزان مطالعه کتب درسی ۶۸ درصد ، روزنامه ۳۷ درصد، میزان حضور در سینما ۲۰ درصد ، تئاتر ۵ درصد ، تماشای برنامه های ماهواره ای ۲۷ درصد، انجام فعالیت های ورزشی ۴۴ درصد و مصرف غذاهای فست فود ۴۴ درصد می باشد که این آمارها می تواند در برنامه ریزی و تعیین راهبرهادی اساسی برای کار در حوزه های فرهنگی و به ویژه در بخش جوانان بسیار تاثیر گذار باشد.

این مسئول حوزه جوانان عنوان کرد: براساس گزارش این طرح، امروزه مهمترین معضل خانوارهای ایرانی در خصوص جوانان موضوع ازدواج است و علل تاخیر در ازدواج و یا بروز برخی مشکلات در بین جوانان موضوعاتی همچون بیکاری با ۷۰ درصد و نبود شغل دایم با ۵۴ درصد از مهمترین مشکلات پیش روی ازدواج جوانان است. وی در پایان افزود: وزارت ورزش و جوانان از نتایج این همایش ها و پژوهش ها به طور قطع در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها برای جوانان استفاده خواهد کرد تا بتوانیم در رفع مشکلات حوزه جوانان تلاش کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha