• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95121006438

فاصله بسیار زیاد زندان‌های تایلند با استانداردهای جهانی

یک گروه بین‌المللی حقوق بشری اعلام کرده است، زندان‌های تایلند با جمعیت بیش از حد، تجهیزات قدیمی و کار اجباری در شرایط بسیار سخت در رسیدن به استانداردهای جهانی ناکام بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس گزارش فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، تایلند همچنین بیشترین تعداد محبوسان را در جنوب شرق آسیا دارد در حالی که از میان هر 100 هزار نفر در این کشور 425 تن در زندان به سر می‌برند.

در این گزارش آمده است: در حال حاضر در 148 زندان تایلند با ظرفیت کمتر از 120 هزار نفر 260 هزار نفر به سر می‌برند.

اکثر این زندانی‌ها به دلیل جرائم مرتبط با موادمخدر به عنوان میراثی از جنگ علیه مواد از سوی تکسین شیناواترا، نخست وزیر این کشور در سال 2003 در زندان به سر می‌برند.

براساس قانون تایلند استفاده و ارائه هروئین و داروهای روان گردان تا 10 سال محکومیت خواهد داشت.

این گروه حقوق بشری پاریسی همچنین در گزارش خود آورده است که زندانیان در مصاحبه خود با این گروه اذعان کرده‌اند نگهبانانی که از کار زیاد در این زندان‌های شلوغ بسیار خسته‌اند با باتوم اقدام به ضرب و شتم آنها می‌کنند، آنها را در زندان انفرادی نگه می‌دارند یا برای هفته‌ها آنها را به زنجیر می‌کشند. در حالی که دولت تایلند در سال 2013  این اقدامات را ممنوع اعلام کرد.

با توجه به تعداد بالای زندانیان این افراد معمولا در سلول‌های پرجمعیتی قرار می‌گیرند بدون آنکه جایی برای خوابیدن و یا داشتن حریم خصوصی داشته باشند. این زندانیان شب‌ها در حالی کنار هم می‌خوابند که جا برای راه رفتن وجود نخواهد داشت. این زندان‌ها دارای کلینیک پزشکی است اما یکی از زندانیان زندان بانکوک می‌گوید، دکترها طی دو دقیقه آنها را معاینه می‌کنند چراکه به دلیل تعداد بالای زندانیان باید در انجام چکاپ‌ها عجله نشان دهند. زندانیان تایلندی 7 روز در هفته کار می‌کنند و به اندازه 23 سنت آمریکا در روز حقوق دریافت می‌کنند.

رئیس این گروه حقوق بشری در گزارش خود نوشته است: ادعای دولت تایلند مبنی بر اینکه شرایط زندان‌های این کشور مطابق با استانداردهای جهانی است مزخرف است.

در همین حال اداره اصلاحات تایلند می‌گوید، ما در تلاشیم تا این مساله را حل کنیم. همزمان دولت در جریان اصلاح قانون مرتبط با موادمخدر است تا مجرمان با مجازات‌های ملایم تری مواجه شوند و بیشتر به سمت درمان حرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha