• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95121006501
  • خبرنگار : 71424

ذره‌بین وزارت رفاه روی نسخه پزشکان

ابعادی تازه از نسخه‌های چندمیلیاردی/ پزشکی که 37 میلیارد تومان نسخه نوشت

ابعادی تازه از نسخه‌های چندمیلیاردی/ پزشکی که 37 میلیارد تومان نسخه نوشت

درحالی که این روزها بحث نسخ میلیاردی پزشکان داغ شده، معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه به ابعاد تازه تری از این ماجرا پرداخته است.

دکتر احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر نسخه پیچی شش میلیارد تومانی یک پزشک عمومی، اظهار کرد: ما آمارهای بالاتر از این رقم را در نسخ تعدادی از پزشکان داریم؛ پزشکی داشتیم که طی حدود یک سال 37 میلیارد تومان برای ما هزینه‌تراشی کرده و نسخه نوشته است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت نظارت بر نسخ بر عهده کیست، گفت: وزارت بهداشت حدمجازها را تعریف نکرده است. ما شماره نظام پزشکی و نسخه هایی که پزشک نوشته است را داریم و به بیمه‌ها داده ایم. اطلاعات کامل داروهای تفاهم‌نامه‌ای هم مشخص است. بیمه ها کارنامه‌ای به پزشک می دهند و اگر مقادیر بالایی دارو در نسخ نوشته باشد باید برود و توضیح بدهد.

میدری در خاتمه افزود: بیش از یکسال است که سامانه جامع رفاهی در حال جمع آوری اطلاعات است و قبلا امکان چنین تحلیل‌هایی کمتر وجود داشت اما اکنون در صدد تقویت نظارت‌ها و رصد دقیق‌تر هستیم تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی و هدررفت منابع را بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۱۰ ۱۲:۲۶

با سلام . دوستی برای ماموریت داری به المان رفته بود . می گفت که خواهرم از من خواسته بود که داروی از المان که پزشک برایش تجویز کرده بود بخرد . به داروخانه رفتم قیمتش اش بصورت آزاد خیلی زیاد بود . متصدی داروخانه گفت تهیه این دارو از طریق دفترچه خیلی ارزان برای شما تمام می شود . علت را پرسیدم . دوست المانیم گفت . که در المان برای جلوگیری از پدیده قاچاق دارو . و نیز برای اینکه یارانه شامل مردمان کشور خودمان باشد .دولت بجای اینکه یارانه را به کارخانه بدهد . به سازمان های بیمه گر می دهد . و کارخانه جات دارو را به قیمت واقعی می فروشند . به وضعیت دارو کشور خودمان نگاه کردم . دیدم وضعیت برعکس است .چون دولت یارانه بجای دادن به سازمان بیمه گر به کارخانجات دارو سازی می دهد . و چون دارو در بازار ایران نسبت به بازار کشورهای همسایه خیلی ارزان است .بنابر این پدیده قاچاق در جامعه ما زیاد است . مهمتر از ان این است که اکثر منابع درامدی دولت از فروش نفت می باشد . به زبان ساده تر ما نفت را می فروشیم و غیر از خود مان پول یارانه درمان کشورهای همسایه نیز می دهیم .