• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95121207837
  • خبرنگار : 71430

ورود ارتش سوریه به پالمیرا/ "عروس بادیه" از چنگال داعش آزاد شد

ورود ارتش سوریه به پالمیرا/ "عروس بادیه" از چنگال داعش آزاد شد

ارتش سوریه پس از گذشت سه ماه از اشغال شهر تاریخی پالمیرا (تدمر)، از بخش غربی وارد این شهر استراتژیک در مرکز سوریه شده و توانست این شهر را از چنگال داعش آزاد کند، در حالی که داعش اقدام به بمب‌گذاری بسیاری از مناطق آن کرده است.

به گزارش ایسنا، خبرنگار المیادین گزارش داد، ارتش سوریه و هم‌پیمانانش شهر پالمیرا را از داعش آزاد کردند در حالی که داعش بسیاری از نقاط این شهر را بمب‌گذاری کرده است. ارتش سوریه در حال پاکسازی محله‌های غربی شهر بعد از بیرون راندن داعش است. در حالی که دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داده است، درگیری‌ها هنوز در شهر پالمیرا ادامه دارد و ارتش توانسته چند بلندی مهم مشرف بر محله‌های مختلف شهر را به کنترل خود درآورد.

پیشتر رامی عبدالرحمان، مدیر "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" می‌گوید، ارتش این کشور شامگاه چهارشنبه پس از درگیری‌های شدید با داعش توانست از غرب شهر پالمیرا وارد این شهر شود و برخی مناطق مهم رابه کنترل خود درآورد.

در این راستا منبعی نظامی از تسلط ارتش سوریه بر کوه استراتژیک “الطار” که بر شهر پالمیرا مشرف است، خبر داد.

این منبع به سانا تصریح کرد: یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انجام عملیات سنگین بر تجمعات و مناطق استحکام تروریست‌های داعش در حومه غربی پالمیرا دامنه کنترل خود را در این منطقه گسترش دادند.

منبع توضیح داد: یگان‌های ارتش در این عملیات، بر کوه استراتژیک "الطار" مسلط شدند و تلفات زیادی درافراد و مهمات را صفوف داعش وارد کردند.

منبع در ادامه گفت: این عملیات با بازپس گرفتن کنترل “کاخ قطری” به پایان رسید.

افراد مسلح داعش در پی پیشروی ارتش سوریه بخش اعظم شهر را خالی کرده و منازل و راه‌ها را بمب‌گذاری کرده‌اند در حالی یگان‌های ارتش سوریه در حال پاکسازی مناطق غربی شهر هستند.

جنگنده‌های سوری نیروهای داعش را در حین فرار از شهر هدف گرفتند، به طوریکه کاروانی از آنها را بمباران کردند که در حال فرار به شرق و شهر السخنه بودند.

این حملات که با پشتیبانی گسترده جنگنده های روسیه همراه بود، همچنین تلفات بسیاری را به تروریست‌های داعش وارد کرده است. گفته می‌شود با وجود مقاومت اعضای داعش اما شهر عملا از کنترل این گروه تروریستی خارج شده و اعضای آن در حال عقب‌نشینی به سوی حومه شرقی هستند.

قلعه تاریخی شهر پالمیرا و نیز کاخ خاندان پادشاهی قطر به عنوان دو نقطه مهم شهر پالمیرا نیز به کنترل نیروهای دولتی ارتش سوریه در آمده است.

گروه ترورسیتی داعش نزدیک به سه ماه پیش توانست شهر پالمیرا را برای دومین بار به اشغال خود درآورد. بسیاری از آثار باستانی این شهر که قدمت آن به پیش از ۲۰۰۰ سال بازمی‌گردد در دو دوره اشغال توسط داعش نابود شد. ‌مسئله‌ای که باعث واکنش یونسکو و دیگر نهادهای بین المللی مرتبط با میراث جهانی شد.

روز سه‌شنبه ارتش سوریه با پیشروی گسترده در اطراف پالمیرا توانسته بود منطقه موسوم به "مثلث تدمر" که در چند کیلیومتری غرب شهر واقع شده را به کنترل خود درآورد.

کنترل در این منطقه استراتژیک حکایت از آن داشت که ارتش سوریه به زودی تمام شهر را آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha