• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95121610421
  • خبرنگار : 71496

نتانیاهو امروز برای چهارمین بار بازجویی می‌شود

نتانیاهو امروز برای چهارمین بار بازجویی می‌شود

قرار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در پرونده‌های فساد، ‌دریافت رشوه،‌ خیانت در امانت و سوءاستفاده از قدرت برای چهارمین بار مورد تحقیق و بازجویی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد، پلیس اسرائیل امروز(دوشنبه) برای چهارمین بار تحقیقاتی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دو پرونده فساد مربوط به افراد وابسته به او و نیز تبانی با ارنون موزیس، ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت، به عمل خواهد آورد.

در این گزارش آمده است، احتمالا پلیس اسرائیل ماه آینده میلادی تحقیقات در مورد اتهام‌های مطرح علیه نتانیاهو درباره دریافت هدایا را پایان خواهد داد.

پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره نتانیاهو در دو پرونده فساد مربوط به دریافت هدایای گران‌قیمتی از تاجران اسرائیلی و ائتلافش با مالک روزنامه یدیعوت آحارونوت و نیز بهره‌مندی وی به همراه خانواده‌اش از برخی منافع را از دو ماه قبل آغاز کرده است.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی عبری زبان، نتانیاهو به زودی در پرونده دریافت هدایایی گران‌قیمت از تاجران اسرائیلی در مقابل استفاده نتانیاهو از قدرت برای تسهیل امور آنها، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

پیش از این گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن بود که نتانیاهو از جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا خواسته به مالک یک شرکت فیلم‌سازی که به نتانیاهو هدایایی داده، اقامت دائم در آمریکا بدهد.

این بازجویی‌ها پرونده دیگری را نیز دربرمی‌گیرد که شامل ثبت گفتگوهای نتانیاهو و ارنون موزیس، مالک روزنامه یدیعوت آحارونوت است. دو طرف در این گفتگوها مساله تصویب قانونی برای توقف انتشار روزنامه اسرائیل الیوم، رقیب روزنامه یدیعوت آحارونوت را در مقابل پوشش مثبت اقدامات و عملکردهای نتانیاهو در روزنامه موزیس جهت بقا در پستش بررسی کردند.

شبکه مذکور در ادامه اعلام کرد، احتمالا پلیس اسرائیل علیه نتانیاهو در پرونده اول کیفرخواست ارائه خواهد کرد.

این شبکه به نقل از منابعی نزدیک به پرونده در پلیس اعلام کرد که بازپرسان مدارک و اصل قانونی محکمی برای ارائه کیفرخواست دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha