• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95122314763
  • خبرنگار : 71542

تهیه و اجرای برنامه حفاظتی گونه های در معرض انقراض قانونی شد

حفاظت اصولی از 6 گونه در معرض انقراض کلید خورد

حفاظت اصولی از 6 گونه در معرض انقراض کلید خورد

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شش برنامه مدیریتی برای شش گونه در معرض انقراض به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها ابلاغ شد.

مجید خرازیان مقدم در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این برنامه ها توسط  ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به استان ها ابلاغ شد، گفت: این برنامه ها در چارچوب طرح های حفاظتی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی است که برای 74 گونه در معرض انقراض در حال تهیه است که شش برنامه عمل در این هفته ابلاغ شد.

وی افزود: این گونه ها شامل تمساح پوزه کوتاه، گوزن زرد ایرانی، میش مرغ، غاز پیشانی سفید، خرس قهوه ای و خرس سیاه است که برنامه حفاظتی آنها تهیه شده و برای اجرا به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها ابلاغ خواهد شد.

اختصاص ردیف بودجه ای برای حفاظت از گونه های در معرض انقراض در استانداری ها

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نامه ای برای استانداران استان های مربوطه نیز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره ابلاغ می شود، تصریح کرد: از استانداری ها درخواست می شود برنامه های عمل گونه ها را در شورای برنامه ریزی استان مطرح کرده و ردیف اعتباری مستقل برای آن در نظر بگیرند تا با تمام ظرفیت های خود در مسیر اجرای این برنامه ها گام بردارند.

تهیه و اجرای برنامه حفاظتی گونه های در معرض انقراض قانونی شد

خرازیان مقدم با تاکید بر اینکه ما نیز در سطح ستاد و ملی از همه توان خود برای پیشبرد این برنامه های عمل استفاده خواهیم کرد، افزود: بر اساس ظرفیت های قانونی که در برنامه ششم توسعه وجود دارد تهیه و اجرایی برنامه عمل گونه های در معرض خطر انقراض، قانونی شد و آرزو می کنیم بتوانیم با توجه به این ظرفیت قانونی از جهت اعتبارات و حمایت دولت و مجلس برای همکاری دستگاه های مربوطه این مهم را محقق کنیم.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با بیان اینکه در صورت تامین اعتبارات در سال 96 نیز بین 8 تا 10 برنامه عمل برای حفاظت گونه های در معرض تهدید تهیه خواهد شد، تاکید کرد: هدف ما این است که بتوانیم برای همه گونه های در معرض خطر تهدید که 74 گونه است، برنامه مدیریت حفاظتی تهیه و اجرا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha