• شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96010501159
  • خبرنگار : 71542

طرح محیط زیستی یک کمپین برای روز سیزده بدر

طرح محیط زیستی یک کمپین برای روز سیزده بدر

زباله‌های به جای مانده از روز طبیعت یا روز سیزده بدر یکی از مشکلات هر ساله شهر بعد از پایان این روز محسوب می‌شود و امسال به منظور جمع‌آوری این زباله‌ها و پاکسازی تهران کمپین طبیعت پاک شکل گرفته است.

محمد هاشمی پایه‌گذار کمپین طبیعت پاک در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این کمپین در نظر دارد در روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ در خروجی‌های شهر تهران و بوستان‌های تهران، اقدام به توزیع کیسه زباله برای جمع‌آوری زباله‌ها کند.

وی با بیان اینکه برای این منظور در حال تولید ۲۵۰ هزار کیسه زباله هستیم، گفت: صبح روز ۱۳ فروردین مصادف با سیزده بدر، این کیسه‌ها را در خروجی‌های تهران و بوستان‌ها توزیع خواهیم کرد.

پایه گذار کمپین طبیعت پاک با اشاره به اینکه بعد از شکل گیری ایده توزیع کیسه زباله برای جلوگیری از پخش زباله در روز ۱۳ فروردین، با شرکت هایی که محصولات پلاستیکی داشتند هم ایده را مطرح کردیم، افزود: علاوه بر تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده کیسه‌های پلاستیکی، سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران و انجمن ملی پلاستیک ایران هم ضمن استقبال از این طرح، حمایت معنوی خود را از این کمپین اعلام کردند.

هاشمی در ادامه در مورد چرایی شکل گیری کمپین طبیعت پاک اظهار کرد: اگر طبیعت ما با کیسه‌های پلاستیکی یا بطری‌های آب معدنی یا قوطی‌های نوشیدنی‌ها، زشت و نازیبا شده آیا ایراد از پلاستیک‌هاست یا فرهنگ استفاده شهروندان؟! نکته مهم در استفاده از پلاستیک‌ها، توجه به بازیافت آنهاست که در ایران تا کنون، ضرورت آن برای شهروندان مشخص نشده و پلاستیک‌ها را زباله تلقی کرده و آن را دور ریخته یا در طبیعت رها می‌کنند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه هر چند هنوز، اولین پلاستیک تولید شده به دست بشر در طبیعت جذب نشده و دانشمندان، زمان تخریب و جذب آن در طبیعت را در کمترین مدت، ۵۰۰ سال تخمین زده‌اند گفت: زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌شوند تا ۵۰۰ سال دیگر هر چشمی را آزار خواهند داد، پس چاره کار در تولید کمتر زباله، تفکیک زباله‌ها، جمع آوری زباله‌های رها شده و تسهیل کار بازیافت و بازگرداندن آن به چرخه مجدد تولید است.  

وی با تاکید بر اینکه روز ۱۳ فروردین در تقویم ما به نام روز طبیعت نامگذاری شده است گفت: این روز هم مثل روز هوای پاک (۲۹ دی) که از آلوده‌ترین روزهای هر سال است، اسمی است که شاید بتوان نام روز تخریب طبیعت بدان داد.

هاشمی افزود: تلاش کرده‌ایم در این روز با توزیع حداقل ۲۵۰ هزار کیسه زباله در خروجی‌های تهران و بوستان‌ها، نقش کوچکی در جمع‌آوری زباله‌های تولید شده در این روز داشته باشیم و از هر نوع کمک شما دوستان گرامی طبیعت دوست، استقبال می‌کنیم. شهروندان می‌توانند از طریق آدرس کمپین #طبیعت_پاک حمایت و پیوستن خود به این کمپین را اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha