• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96012611047
  • خبرنگار : 71539

از سیل شمال‌غرب کشور تا رد قصور پزشکی در پرونده فوت یک بازیگر

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در آخرین شنبه فروردین ماه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در آخرین شنبه فروردین ماه

سیل شمال غرب کشور و تعداد افراد فوت شده و مفقود آن، امروز مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را به خود اختصاص داد. در کنار آن نیز اخباری مانند علت فوت عارف لرستانی، توضیحاتی درباره افزایش حقوق فرهنگیان، واریز مستمری مددجویان کمیته امداد و ... جزو اخبار ویژه امروز این حوزه قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، امروز حدود 50 خبر از حوزه اجتماعی ایسنا منتشر شده‌ است. در ادامه برخی از مهم‌ترین خبرهای امروز آمده‌ است:

با کلیک روی این تیتر در جریان آخرین اخبار از سیل شمال غرب کشور قرار می‌گیرید. تا این لحظه و  بنا بر اعلام سازمان مدیریت بحران کشور این حادثه که چهار استان آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان را تحت تاثیر قرار داده‌است منجر به فوت۳۵ نفر شده است. اسامی مصدومان این سیل در استان آذربایجان شرقی نیز در این خبر اعلام شده‌است. 

محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا از پشت‌پرده رانت زباله‌های پایتخت گفته‌است. وی ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری در این زمینه، گفته‌ است که شهرداری هیچ جایگاه یا مخزنی برای تفکیک زباله ندارد و نهایتا هنگامه شب همه زباله ها در یک مخزن ریخته و مجددا مخلوط می شوند. 

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران نیز ازکاهش حمایت تامین اجتماعی از دختران هموفیلی خبر داده و گفته‌ است که متاسفانه در کشور ما چند سالی است، زنان و دختران مبتلا به اختلالات انعقادی از تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خارج شده‌اند و این سازمان تنها به حمایت داروهای آنها که دولت یارانه‌اش را به سازمان‌های بیمه‌گر می‌دهد، بسنده کرده است.

واریز مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با ارقام جدید از ساعت ۲۴ امشب صورت می‌گیرد. در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در دولت یازدهم افزایش یافت.

همچنین خبر واکنش کمیته امداد به سوء برداشت از سخنان فتاح  نیز امروز در سرویس خانواده منتشر شده‌است. 

آموزش و پرورش درباره افزایش دوباره حقوق فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد . منصور مجاوری در گفت وگو با ایسنا، در واکنش به اخباری درخصوص افزایش دوباره حقوق فرهنگیان تا ۷۰۰ هزار تومان اظهار کرد: پیرو دستور وزیر آموزش و پرورش از اواخر سال گذشته کارگروهی تشکیل شد تا در جهت اجرایی کردن یکی از بندهای ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه به منظور ساماندهی حقوق و مزایای کارکنان فرهنگی راهکاری دیده شود.

مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از قول یک میلیارد تومانی وزارت راه برای نجات یوز ایرانی خبر داد و اعلام کرد: در این رابطه بارها از سوی رئیس سازمان محیط زیست با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه شده است. وزارت راه نیز مشکلات اعتباری دارد ما این را قبول داریم ولی انتظار داریم به هر صورت این مشکل محیط زیست کشور حل شود و مسئولین وزارت راه برای اجرایی شدن این استانداردها و تمهیدات پای کار بیایند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز نسبت به وقوع طوفان تندری هشدار داده است. به گفته وظیفه، امروز (شنبه) انتظار می‌رود تداوم جریان‌های گرم و مرطوب و گذر ناوه تراز میانی سبب بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موقت شود. این وضعیت نیز احتمالا موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی،  شرق گیلان،  غرب مازندران  و دامنه های البرز در استان‌های  قزوین، البرز و تهران می‌شود.

اخباری که در ادامه مشاهده می‌کنید پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی ایسنا تا لحظه مخابره این خبر هستند:

توضیح معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره فوت "عارف لرستانی"

آخرین اخبار از سیل شمال‌غرب کشور

توضیحات آموزش و پرورش درباره افزایش دوباره حقوق فرهنگیان

واریز مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با ارقام جدید

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع طوفان تندری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha