• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96020301759
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

ابتکار در مراسم افتتاح پارک محیط‌بان:

نبود راه‌حل مناسب برای دفع پساب‌ها مشکل کشوری است

 نبود راه‌حل مناسب برای دفع پساب‌ها مشکل کشوری است

معصومه ابتکار با اشاره به دفع پساب‌ها گفت: مشکل نبود راه حل مناسب برای دفع پساب‌ها در تمام کشور وجود دارد که به تبع آن استان قزوین نیز درگیر این مسئله است. با پیگیری های انجام شده به دنبال یافتن روشی دائمی برای استفاده بهینه و یا دفع این پساب‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه افتتاح بوستان محیط‌بان قزوین، گفت: در حال حاضر سوخت مازوت در نیروگاه‌های کشور به حداقل رسیده است و به دنبال صفر کردن مصرف این سوخت در کشور هستیم. در حال حاضر کاهش مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌های سراسر کشور به‌طور جدی در حال پیگیری است و به دنبال راهکاری‌های جدی برای حذف این سوخت از نیروگاه‌ها هستیم.
وی افزود: در حال حاضر با تولید گاز در نیروگاه عسلویه در حال جبران مصرف گاز توسط نیروگاه‌ها هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با تامین گاز نیروگاه‌ها مصرف سوخت مازوت را به صفر برسانیم. امروز با تلاش‌های انجام شده مصرف سوخت مازوت نیروگاه شهید رجایی به حداقل رسیده است و این خبر خوشحال کننده‌ای برای محیط زیست محسوب می‌شود.
سیاوش شمسی پور - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین- در مراسم افتتاح بوستان محیط‌بان قزوین اظهار کرد: این بوستان در فضایی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع ساخته شده و به منظور قدردانی از زحمات محیط‌بانان استان قزوین و شهدای محیط‌بان برای نخستین بار در کشور با نام «محیط‌بان» نامگذاری شده است. در حال حاضر محیط‌بانان از اقشار زحمت‌کش و دلسوز کشور به حساب می‌آیند و با کمک آنان توانسته‌ایم به حفاظت جدی از محیط زیست بپردازیم. در استان قزوین نیز بیش از ۵۰ محیط‌بان در حال فعالیت هستند.
به گزارش سایت سازمان حفاظت محیط زیست، در پایان این مراسم  یک اصله درخت کاج توسط ابتکار به رسم یاد بود و قدردانی از زحمات همه محیط بانان زحمتکش ایران اسلامی در این بوستان کاشته شد. از دیگر برنامه‌های 
ابتکار در قزوین حضور در پنجمین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی و افتتاح مدرسه طبیعت چکاوک در قزوین است.
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha