• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 96020402335
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

ساخت ۱۰۰۰ کلاس درس از محل مصوبات سفر رهبری در خراسان شمالی

ساخت ۱۰۰۰ کلاس درس از محل مصوبات سفر رهبری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از احداث یک هزار کلاس درس ازمحل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براتعلی حاتمی در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز در مرکز استان اظهار کرد: هم اکنون ۱۸۷ پروژه آموزشی در قالب ۷۳۰ کلاس درس با یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتباردر قالب مصوبات سفر رهبری در استان احداث شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۱۱۴ کلاس درس، پنج سالن ورزشی و پنج استخر نیز در قالب همین مصوبات در دستور کار قرار دارد.

حاتمی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۷۳ آموزشگاه در مقطع ابتدایی، ۸۲ متوسطه و چهار مدرسه نیزدر فنی و حرفه ای دو نوبته هستند، افزود: به لحاظ قانونی استفاده از این مدارس دارای مشکل است اما به دلیل کمبود فضای فیزیکی دانش آموزان در آن تحصیل می‌کنند.

حاتمی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: با توجه به وجود تعداد بسیاری فضای فرسوده در استان بیش از پیش نیازمند کمک خیرین هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته همه ما در مدارس خشتی و گلی تحصیل می کردیم، گفت: اما امروز نیازها تغییر کرده و باید اقدامات لازم را به منظور حذف این مدارس خشت و گلی در استان انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی از احداث ۵۷۲ کلاس درس در استان توسط خیرین مدرسه ساز خبر داد.

 ابوالقاسم بابایی در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز در مرکز استان اظهار کرد: با توجه به برپایی نوزده همایش خیرین مدرسه ساز در مجموع با کمک ۷۵۲ خیر حقیقی و حقوقی و تعهد ۶۵۴ میلیارد ریال ۵۷۲ کلاس درس در این استان احداث شده است. طی جشنواره سال گذشته با تعهد ۱۱۰ میلیارد ریال ۱۲۳ کلاس درس در ۴۰ آموزشگاه در دست ساخت است.

بابایی با تاکید بر اینکه باید با کمک خیرین مدارس دو نوبته و فضاهای خشتی و گلی در استان حذف شود، افزود: از ظرفیت خیرین در جهت توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی استان نیز استفاده می شود.

وی با اشاره به احداث ۳۵ مدرسه در قالب ۷۸ کلاس درس از سوی بنیاد برکت در استان، خاطرنشان کرد: از سوی بنیاد علوی احداث چهارپروژه با ۱۲ کلاس درس نیز در دستور کار قرار دارد.

بابایی با بیان اینکه در قالب مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بسیاری از مدارس تخریب و بازسازی شد، عنوان کرد: ۱۱۴ کلاس درس ، پنج سالن ورزشی و پنج استخر در این استان احداث شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha