• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96020402449
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد:

افزایش 13 درصدی اشتغال‌زایی در استان سمنان

افزایش 13 درصدی اشتغال‌زایی در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، از افزایش 13 درصدی به‌کار گمارده شدگان در این استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسماعیل غنیان در دیدار با فعالان کارگری با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از هفت‌هزار و 550 نفر در این استان به کار گمارده شدند در حای که این رقم در سال پیش از آن 6 هزار و 600 نفر بوده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت اشتغال در یک سال اخیر خاطرنشان کرد: همه شواهد حکایت از این دارد که نسیمی از اشتغال در فضای کسب و کار کشور و خصوصا استان سمنان وزیدن گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید این استان خبر داد و افزود: بهبود نسبی شرایط سبب شده که سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در این استان داشته باشند.

غنیان با اشاره به اجرای طرح تکاپو در این استان که به صورت پایلوت اجرا شده تصریح کرد: این طرح با هدف توسعه اشتغال پایدار در استان اجرا و نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی به تمرکز این طرح در حوزه گردشگری، اشاره و بیان کرد: شناسایی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و طبیعی در این بخش سبب شد که امسال اشتغال خوبی در حوزه گردشگری سمنان ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از کاهش 30 درصدی حوادث کار در این استان خبر داد و گفت: همکاری و تعامل بین کارگران، کارفرماها و دولت سبب شد که امسال با ارتقاء ایمنی محیط کار شاهد کاهش چشمگیر در حوادث کار استان باشیم که کاهش کم‌نظیری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نظارتی و هماهنگی بین سه بخش کارگری، دولتی و صاحبان کار به کاهش کم‌سابقه حوادث در استان انجامیده است، تصریح کرد: ایمنی محیط کار به نشاط کاری و کیفیت کار و تولید هم کمک شایانی می‌کند.

این مقام مسئول از وجود 143 تشکل کارگری-کارفرمایی فعال در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: این تشکل‌های کارگری-کارفرمایی در تنظیم روابط کار دخالت مستقیم داشته و همین به بهبود تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش محسوس حوادث کار انجامیده است.

غنیان ضمن اشاره به برخی برنامه‌های استان در روز کارگر گفت: امسال برنامه‌های متعددی برای هفته کارگر در استان پیش‌بینی شده است ضمن اینکه از واحدهای تولیدی خواسته شده که این برنامه‌ها را در همان محیط کار اجرایی کنند تا به نشاط کاری در واحدهای تولیدی کمک بیشتری کرده و سبب ترغیب نیروهای کارگری به کار و تولید کیفی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان گفت: هیچ پیامبری به‌اندازه پیامبر اسلام امتش را به کار دعوت نکرده است.

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با شماری از فعالان کارگری این استان با تمجید از مقام بالای کارگران اظهار کرد: کار، سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(س) است و همواره بر کار تاکید فرموده‌اند. هیچ فردی به اندازه پیامبر اعظم(ص) برای کار ارزش قائل نشدند. پیامبر اسلام در دوران حیات مبارک خود هم چوپانی کردند و هم تجارت و بازرگانی و همواره با دیده احترام و تکریم به کار و کارگر نگاه می‌کردند.

این عضو خبرگان رهبری به سیره نبوی و علوی، اشاره و از کار و تلاش به عنوان یک ارزش اسلامی نام برد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در همه دوران زندگی خود بر دو دست بوسه زده، نخست بوسه بر دست حضرت زهرا(س) و دیگری بوسیدن دست کارگر که نشان از جایگاه کار و کارگر دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص)  به آن کارگر فرمود این دستی است که آتش جهنم به آن نمی‌رسد، افزود: کار در اسلام یک فضیلت و عمل دینی است و کارگر مقامی بلند دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن تبریک عید مبعث از آن به عنوان دین بزرگ مسلمانان نام برد و تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام همواره بر کار و روزی حلال، تاکید و از آن به عنوان جهاد یاد کرده‌اند.

امام‌جمعه سمنان بر لزوم احیای سنت کار تاکید و بیان کرد: بیکاری در جامعه یک آفت است که مشکلات دیگری به همراه دارد چرا که کسی که کار ندارد دین‌فروشی هم می‌کند.

شاهچراغی از مشکل اشتغال به عنوان مهمترین مشکل امروز جامعه ایرانی نام برد و افزود: رفع این مشکل تنها به عهده دولت نیست. مردم نیز باید دولت را یاری کنند تا مسئولان زمینه‌های اشتغال را فراهم کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha