• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96021005417
  • خبرنگار : 71539

فعالیت بیش از 2000 کارشناس و مهندس بهداشت حرفه ای در کشور

فعالیت بیش از 2000 کارشناس و مهندس بهداشت حرفه ای در کشور

رییس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت از فعالیت بیش از 2000 کارشناس و مهندس بهداشت حرفه‌ای در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، خسرو صادق نیت در همایش ایمنی و سلامت محیط کار که صبح امروزدر بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه بیماری‌های پوستی و کاهش شنوایی از جمله بیماری‌های شایع در محیط‌های کاری است، اظهار کرد: وزارت بهداشت در حال حاضر سه اقدام افزایش بازرسان، تامین نیروها با وسایل پیشرفته و تامین خودروی موردنیاز برای حضور در محیط‌های کاری را دنبال می‌کند.

وی بااشاره به اینکه امسال نیز تلاش شده سامانه‌های پیشرفته‌ برای بازرسی‌ها ایجاد و آنها را تقویت کنیم، افزود: همچنین قرار است بازرسی‌ها به صورت اتوماسیونی انجام شود.

وی افزود: امروز بیش از 300 شرکت خصوصی جدا از نظارت بخش دولتی، نسبت به اندازه‌گیری مواجهات شغلی کارگران اقدام می‌کنند و آموزشگاه‌های خصوصی نیز زیر نظر وزارت بهداشت به شاغلان در این زمینه آموزش می‌دهند.

رییس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که وظیفه نظارت بر ایمنی ساختمان‌هایی همچون پلاسکو برعهده کدام وزارتخانه است، گفت: وزارت کار بحث ایمنی محیط‌های کاری،‌ کارگاه‌ها و کارخانجات را به عهده دارد و وزارت بهداشت نیز حوزه بهداشت سلامتی و محیط کاری را دنبال می‌کند.

صادق‌نیت همچنین اظهار کرد: نیروهای بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت وظیفه بهبود شرایط محیط کاری از نظر وجود عوامل آسیب‌رسان را برعهده دارند. البته کارفرما باید پیش از این نظارت‌ها سنجش‌های لازم را توسط کارشناسان انجام دهد. وزارت بهداشت این سنجش‌ها را مورد بازنگری قرار می‌دهد و در صورت اینکه عوامل آسیب‌رسان بیش از حد استاندارد باشد، به آن کارفرما تذکر داده می‌شود و در صورت لزوم آن کارخانه تعطیل می‌شود. همچنین طبق اعلام وزارت کار،  حوادث کار طی سه سال گذشته رو به کاهش بوده است.

رییس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت بیش از 2000 کارشناس و مهندس بهداشت حرفه‌ای در سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر 200 متخصص طب کار در سطح کشور فعالیت می‌کنند و هزار پزشک در حوزه  طب کار مجوز فعالیت دارند. سال 93 ما نیروهای زیادی را به این حوزه اضافه کردیم و در سال 94 نیز تمرکز خود را بر افزودن تجهیزات جدید قرار دادیم که در نتیجه آن، امروز از پیشرفته‌ترین تجهیزات در حوزه بهداشت حرفه‌ای برخوردار هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha