• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96022717381
  • خبرنگار : 71477

پانه‌تا: ترامپ همانند "توپ سرگردانی" است که به افراد بالغ در کنار خود نیاز دارد

پانه‌تا: ترامپ همانند "توپ سرگردانی" است که به افراد بالغ در کنار خود نیاز دارد

رئیس سابق سیا و وزیر دفاع سابق آمریکا، رئیس‌جمهور کشورش را همانند یک "توپ سرگردان" توصیف کرد و افراد فرمانبر و مطیع اطراف دونالد ترامپ را محکوم کرده و گفت: ترامپ به افراد بالغ در کنار خود نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، لئون پانه‌تا، رئیس سابق سیا و وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان به موضوع افشا شده اخیر مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با سفیر و وزیر امور خارجه روسیه در کاخ سفید یکسری اطلاعات بسیار محرمانه را به اشتراک گذاشته، واکنش نشان داد.

پانه‌تا تیم امنیت ملی کاخ سفید را تحسین کرد اما گفت: ماهیت غیرقابل پیش‌بینی دونالد ترامپ تیم امنیت ملی کاخ سفید را ملزم می‌کند تا به طور شفاف به او بگویند که چه کاری می‌تواند و چه کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی افزود: باید برای ترامپ یکسری خط و خطوط و یکسری حفاظ تعیین کرد. رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند هرکار که بخواهد یا هرچه که بخواهد انجام دهد یا بگوید.

پس از آنکه واشنگتن پشت گزارش داد که ترامپ یکسری اطلاعات محرمانه را به دیپلمات‌های روسی افشا کرده رئیس‌جمهور آمریکا همانند همیشه از توئیتر، تریبون مورد علاقه‌اش، برای دفاع از این اقدام خود استفاده کرد.

وی در توئیتر گفت: به عنوان رئیس‌جمهور حق مسلم من است که بخواهم یکسری اطلاعات را با روسیه به اشتراک بگذارم. اطلاعاتی حول محور حقایق معتبر درخصوص تروریسم و امنیت خطوط هوایی. علاوه بر دلایل بشردوستانه من نیز می‌خواهم که روسیه مبارزاتش را با تروریسم و داعش افزایش دهد، به همین خاطر دست به چنین اقدامی زدم.

پانه‌تا گفت: اولین چیزی که رئیس دفتر ترامپ به عنوان مرد دست راست او باید انجام دهد این است که ترامپ را از توئیت کردن باز دارد. اگر یک مشت افراد مطیع و فرمانبر اطراف رئیس‌جمهور آمریکا را پر کرده باشند هیچ فایده‌ای ندارد. شما به افرادی نیاز دارید که جسارت داشته باشند و به رئیس‌جمهور بگویند "شما اشتباه می‌کنید".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha