• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96031006204
  • خبرنگار : 71571

نظر محسنی‌اژه‌ای در مورد استفاده از «مهندسی آرا» و تفاوت آن با سال 88

نظر محسنی‌اژه‌ای در مورد استفاده از «مهندسی آرا» و تفاوت آن با سال 88

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در مورد مهندسی آرا چه تفاوتی میان این واژه و طرح آن در سال 88 وجود دارد و آیا قوه قضاییه به اینگونه اظهارات رسیدگی می‌کند؟‌ گفت: گاهی واژه‌هایی به کار برده می‌شود که در برداشت آن نظر واحد وجود ندارد و برداشت‌های مختلفی را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه پاسخ به سئوال مذکور گفت: اگر کسی گفت مهندسی آرا باید بررسی کرد که چه منظوری دارد. ثانیا با کسی که سال 88 واژه «مهندسی آرا» را استفاده کرد به این دلیل با او برخورد نشد، کسی که سال 88 با او برخورد شد پس از تمام اقداماتی بود که انجام شد و اینکه گفته شد اگر اعتراضی دارید از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید، همچنین شورای نگهبان از آنها خواست اگر مدرکی دارند ارائه کنند یا حتی حاضر شدند صندوق‌هایی را بازنگری کنند، همچنین از طریق تریبون‌ها اعلام شد که شاید شروع‌کننده این اقدامات شما باشید اما قطعا ادامه آن با شما نیست اما از جانب آنها پاسخی داده نشد؛ در نتیجه مردم را به خیابان‌ها آوردند، درگیری شد، کتک زدند، اموال عمومی را آتش زدند.

وی ادامه داد: اگر منظور از مهندسی آرا، تقلب باشد نه در آن زمان و نه در این زمان این موضوع ثابت نشده است. شورای نگهبان عنوان کرد تخلف تاثیرگذاری وجود نداشته است، البته ممکن است یکی با شناسنامه‌ای دو بار رای داده باشد یا حتی در صندوق تخلفی صورت گرفته باشد. همچنین در دوره‌های انتخاباتی سابقه ابطال صندوق داشتیم، اما هیچ کدام از این موارد در سرنوشت انتخابات تاثیر نداشته است. این دفعه ممکن است کسانی اعتراض داشته باشند اما تفاوت‌شان با افراد سال 88 این است که پس از تایید شورای نگهبان گفتند سمعا وطاعتا نتیجه انتخابات را تمکین کردند.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha