• یکشنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96031407753

روسیه خواهان تشکیل ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم

روسیه خواهان تشکیل ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم

در پی وقوع حمله مرگبار در لندن، رییس کمیته روابط خارجی مجلس علیای روسیه از تمایل کشورش برای همکاری با انگلیس و سایر کشورهای غربی جهت مبارزه با تروریسم در مناطق منشا آن و کشورهای هدف گرفته شده، خبر داد. معاون وزیر دفاع روسیه هم اظهارات مشابهی بیان کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کنستانتین کساچف، رییس کمیته روابط خارجی مجلس علیای پارلمان روسیه پس از وقوع حمله لندن، در یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: روسیه از اول برای همکاری با انگلیس و غرب علیه این تهدید مشترک هم در جایی که از آن می‌آید و هم در کشورهایمان آماده بوده است. چند تراژدی دیگر باید رخ دهد تا متحدان بالقوه ما در مبارزه با تروریسم نظرشان را عوض کنند یا دست کم رویکرد جهانی نسبت به این اتحاد تغییر کند؟
 

کساچف هم‌چنین با خانواده قربانیان حمله لندن ابراز همدردی کرد.
 

این در حالی است که الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه نیز در کنفرانس امنیتی سنگاپور سخنان مشابهی بیان کرد. فومین در این جلسه درباره ضرورت همکاری‌های بین‌المللی علیه تروریسم گفت: در سپتامبر ۲۰۱۵ برنامه‌ای عملی از سوی رییس‌جمهوری روسیه برای مبارزه با تروریسم در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد که هدف آن تشکیل ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم بود که بتواند بر اساس ارزش‌های مشترک و قوانین بین‌المللی و با هدایت اصول سازمان ملل، نیروهای کشورهای مختلف را متحد کند.

کره‌شمالی
 

فومین در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله کره‌شمالی پرداخت و بر این موضوع تاکید کرد که نباید اجازه داده شود شرایط در شبه‌جزیره کره از کنترل خارج شود بلکه باید تلاش کرد تا گروه‌های درگیر را به مذاکره بازگرداند.

او در این باره توضیح داد: بسیار مهم است که ما برای جلوگیری از پیشرفت سناریوی بحران در شبه‌جزیره کره با یکدیگر همکاری کنیم و روندی را پیش ببریم که طرف‌های درگیر طی آن بتوانند به مذاکرات بازگردند. این مسئله‌ای است که می‌تواند منافع امنیتی تمامی کشورهای منطقه را تامین کند.

معاون وزیر دفاع روسیه در ادامه از نگرانی مسکو نسبت به اقدامات پیونگ‌یانگ خبر داد؛ اقداماتی که به گفته او به هیچ وجه به کاهش تنش‌ها کمک نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha