• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96032916618
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تصویب طرح جامع مدون سلامت استان اصفهان

تصویب طرح جامع مدون سلامت استان اصفهان

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان از تصویب طرح جامع مدون سلامت استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غدایی استان، با انتقاد از اینکه برخی افراد در استان بیشتر به نداشته ها توجه می‌کنند تا داشته‌ها، اظهار کرد: اصفهان در هیچ‌یک از آسیب‌های اجتماعی پایتخت نیست و رتبه اول را ندارد و لازم است آماری که از سوی افراد اعلام می‌شود مستندات لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تهیه گزارش پیوست سلامت قبل از اجرای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای گفت: در دو دهه‌ گذشته در اجرای طرح‌های بزرگ در ابتدا توجیه اقتصادی و سپس پیوست اجتماعی و در ادامه لزوم دارا بودن پیوست زیست محیطی و پیوست فرهنگی و در این اواخر پیوست رسانه‌ای هم مورد تاکید قرار گرفت.

استانداراصفهان با توجه به گزارش دبیرخانه ملی پیوست سلامت گفت: پیوست سلامت هم عامل پیشگیرانه است و نوعی آینده نگری و فرهنگ سازی در حوزه سلامت به شمار می‌رود. امروز وجود پیوست سلامت طرح‌ها مدنظر قرار گرفته است و باید همزمان با تولد یک طرح پیوست‌های آن نیز تدوین شود.

زرگرپور با بیان اینکه در برخی ازطرح های بزرگ پیوست‌ها از خود طرح بیشتر است، گفت: در زمان طراحی طرح‌ها تمام پیوست‌های مورد نیاز باید در نظر گرفته شود و مسئولان باید ملزم به اجرای این پیوست‌ها باشند. پیوست طرح‌ها باید از حاشیه بیرون آید و در بطن پروژه‌ها قرار گیرد.

استاندار اصفهان به طرح جامع سلامت استان اشاره کرد و افزود: تدوین این طرح صورت گرفته است و با مصوبه امروز در ریل اجرا قرار گرفت.

زرگرپور با بیان اینکه اطلس جامع بیماری‌های غیر واگیر دار کشور در سال گذشته در حضور رئیس جمهور رونمایی و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد، اظهارکرد: ما ملزم هستیم که این اطلس را مبنای فعالیت‌های خود قرار دهیم.

وی با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی به اولویت‌های این طرح اشاره کرد و افزود: بیماری‌های قلب و عروق، حوادث عمومی و غیر عمومی، بیماری‌های روانی، سرطان‌ها و سلامت مادر و نوزاد از اولویت‌های پیش بینی شده در این طرح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha