• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 96033118199
  • منبع : فضای مجازی

تهران ۱۴۴ میلیون متر مربع فضای سبز دارد؟

«شهرداری تهران پیش از این که موضوع فضای سبز مثل امروز مطرح باشد، در آخر سال ۹۲ در گزارش عملکردش به شورای شهر سرانه فضای سبز تهران را ۲ متر اعلام کرد. چطور ممکن است که در طول سه سال، سرانه فضای سبز به ۱۷ متر و در واقع ۱۴۴ میلیون متر مربع رسیده باشد؟ چنین چیزی غیر ممکن است.»

به گزارش ایسنا، دوات آنلاین نوشت: «یکشنبه‌شب بود که شهرام گیل‌آبادی، مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران، در یک رپورتاژ یک ساعته تلویزیونی که برای شهرداری تهران پخش شد، سرانه فضای سبز تهران را ۱۷ متر مربع عنوان کرد. یعنی برای هر نفر ۱۷ متر فضای سبز در شهر داریم. اما آیا این رقم به واقعیت نزدیک است؟

با یک حساب سرانگشتی اگر جمعیت تهران را همان حدود ۸ و نیم میلیون نفر در شب در نظر بگیریم نه ۱۳ میلیون در روز، با توجه به گفته گیل‌آبادی مبنی بر وجود ۱۷ متر فضای سبز برای هر نفر تهران باید ۱۴۴ میلیون متر مربع فضای سبز داشته باشد.

محمد میرزایی، دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، درباره این ادعا به دوات می‌گوید: فضای سبز به فضایی گفته می‌شود که مردم از آن منتفع شوند. ما در حال حاضر هیچ آمار دقیقی از فضای سبز در تهران نداریم، جز آماری که سازمان پارک‌ها و فضای سبز به طور کلی اعلام می‌کند. شهرداری در واقع لچک کنار خیابان را هم فضای سبز به حساب می‌آورد اما با حساب این چمن‌های حاشیه یا وسط خیابان‌ها هم سرانه فضای سبز تهران ۱۷ متر مربع نخواهد بود. از طرفی با توجه به این که فضای سبز به فضای مورد استفاده عموم اطلاق می‌شود، شهرداری نمی‌تواند باغ‌های خصوصی را که هنوز تخریب نشده نیز جزو فضای سبز به حساب آورد.

میرزایی می‌افزاید: مساحت شهر تهران ۶۹۰ کیلومتر مربع و با در نظر گرفتن حریمش ۷۵۰ کیلومتر مربع است. شهرداری تهران پیش از این که موضوع فضای سبز مثل امروز مطرح باشد، در آخر سال ۹۲ در گزارش عملکردش به شورای شهر سرانه فضای سبز تهران را ۲ متر اعلام کرد. چطور ممکن است که در طول سه سال، سرانه فضای سبز به ۱۷ متر و در واقع ۱۴۴ میلیون متر مربع رسیده باشد؟ چنین چیزی غیر ممکن است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha