• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 96040100166
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رشد 43 درصدی بستری بیماران در بیمارستان‌های دولتی زاهدان

رشد 43 درصدی بستری بیماران در بیمارستان‌های دولتی زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشی درمانی زاهدان طرح تحول نظام سلامت را مهمترین و گسترده ترین خدمت دولت یازدهم در حوزه خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: در دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد بودیم که برای نخستین بار در تاریخ کشور توجه اساسی به سلامت صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود رضا میری در دیدار با استاندار با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت در استان 350 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان بستری بیماران در بیمارستان های دولتی 43 درصد، تعداد مراجعات سرپایی 48 درصد، تعداد اعمال جراحی 16 درصد، تعداد زایمان های طبیعی 21 درصد و ضریب اشغال تخت بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید با رشد 31 درصدی در تعداد تخت های بستری، اضافه شدن 37 درصدی تخت های ویژه، افزایش تعداد آمبولانس ها از 52 عدد به 128 عدد و پیگیری موفق برای تخصیص 21 آمبولانس جدید به دانشگاه، راه اندازی 2 پایگاه اورژانس هوایی در زاهدان و چابهار، توسعه کمی و کیفی تجهیزات پزشکی از قبیل 2 دستگاه ام آر آی، 3 سی تی اسکن، تحولی عظیم در عرصه سلامت در استان اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از راه اندازی بخش رادیوتراپی و تکمیل چرخه درمان سرطان، راه اندازی مرکز درمان ناباروری، احداث 4 بخش تشخیصی – درمانی سرطان در شهرهای زیرمجموعه، احداث 5 بلوک زایمانی، 5 کلینیک ویژه، 5 اورژانس بیمارستانی، 2 بیمارستان خصوصی به عنوان بخشی از اقداماتی یاد کرد که برای اولین بار در دولت یازدهم اجرایی شده است.

وی همچنین به توسعه کمی رشته های پایه و تکمیلی اشاره کرد و گفت: راه اندازی رشته های دستیاری طب اورژانس و قلب و عروق و افزایش تعداد رشته های دستیاری این دانشگاه به 13 رشته و راه اندازی دو موسسه آموزش عالی در چابهار و خاش، راه اندازی 4 رشته دکترای پژوهشی و 4 رشته کارشناسی ارشد از جمله اقدامات اساسی دانشگاه در تامین نیروی انسانی ماندگار برای استمرار ارائه خدمات محسوب می شود.

وی گفت: به همت و مدد والای اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، این دانشگاه موفق شد در نظام جهانی ESI جزو 12 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تخصیص خوابگاه به صد درصد متقاضیان به عنوان نقطه قوتی در ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان این دانشگاه یاد کرد و گفت: تشکیل منظم شورای فرهنگی و تشکیل شورای مشاوران جوان دانشگاه از جمله اقداماتی است که خوشبختانه منجر به تعالی تحقق خواسته های به حق دانشجویان و شناسایی مسائل و چالش ها و نیز نقاط قوت فرهنگی در دانشگاه شده است.

میری اذعان کرد: در حوزه غذا و دارو نیز این دانشگاه با تشکیل منظم کمیته تخصیص دارو توانست گام مهمی در مدیریت مصرف دارو در بیمارستان ها بردارد.

وی ادامه داد: مکانیزه شدن فروش دارو در داروخانه ها و حرکت به سمت خرید تجمیعی اقلام مصرفی در این حوزه نیز دو اقدام مهم و شایان توجه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که نتایج ارزنده اجرای آن به اطلاع هم استانی ها خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha