• یکشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96040401959
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

اوج سفرهای تعطیلات عید فطر از بعدازظهر یکشنبه/ برخورد با رانندگان حادثه‌ساز

رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا گفت: پيش بيني مي شود از يكشنبه بعد از اذان ظهر، حجم مسافرت ها بيشتر شود و روز دوشنبه و بعد از نماز عيد فطر به اوج خود برسد بنابراین توصيه مي كنم شهروندان به گونه ای برنامه ريزي كرده كه در اين ساعات تردد نكنند.

به گزارش ایسنا،  سرهنگ  نادر رحمانی با اشاره به سفر شهروندان در تعطیلات عید فطر، اظهارداشت: اين ترافيك خصوصا در استان هاي مازندران، گيلان، سمنان، خراسان رضوي و آذربايجان شرقي و گلستان بيشترين حجم را در 3 روز گذشته داشته است و انتظار داريم از بعدازظهر يكشنبه، حجم ترددها در استان هاي ذكر شده و استان هاي مسافرپذير ديگر مانند اصفهان افزايش بيابد؛ پليس راه و راهور درونشهري با آمادگي كامل بر اساس تدابير تعيين شده براي تردد و سفر هموطنان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بر حجم تردد وسايل نقليه اضافه خواهد شد، ادامه داد: اوج اين تردد را در بعدازظهر يكشنبه و بعد از نماز عيد سعيد فطر شاهد خواهيم بود و بخشي از سفرها را حتي براي روز سه شنبه پيش بيني كرده ايم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: باتوجه به اينكه بيشترين بازگشت هموطنان در روز جمعه نهم تيرماه است لذا به مسافران توصیه می کنیم زمان بازگشت خود را به این روز موكول نكنند.

سرهنگ رحماني اعلام کرد: پلیس با رانندگان متخلف حادثه ساز در جاده ها برخورد می کند و اگر رانندگان دو تخلف حادثه ساز را هم زمان مرتكب شوند، وسيله نقليه برابر قانون متوقف خواهد شد.

رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی خصوصاً سرعت مجاز و مطمئنه تاکید و به رانندگان توصیه کرد: به هيچ عنوان سبقت غيرمجاز انجام ندهند و از خط وسط محور( كه به صورت ممتد وجود دارد) عبور نكنند و نسبت به تابلوهاي سبقت ممنوع كه در بعضي نقاط جاده ها نصب شده، توجه داشته باشند؛ زيرا اين تابلوها نشان مي دهند كدام نقاط ناايمن هستند و اگر راننده در جايي كه اين تابلوها وجود دارند از آن سبقت بگيرد، خود را در معرض خطر و آسيب جدي قرار مي دهد.

وی ادامه داد: رانندگانی كه قصد سفر در مسيرهاي يكنواخت و طولاني دارند، توجه داشته باشند بسياري از تصادفات ناشي از خستگي و خواب آلودگي است بنابراین هیچگاه با وجود خستگي پشت فرمان وسيله نقليه قرار نگيرند.

رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا خاطرنشان كرد: مسافران حتما قبل از سفر با شماره تلفن هاي ١٢٠ و ٨٨٢٥٥٥٥٥ تماس بگيرند و از راه هاي پرترافيك خصوصاً محورهاي شمالي مانند هراز، كرج-چالوس، فيروزكوه و قزوين-رشت مطلع شده و به هيچ عنوان وارد اين مسيرها نشوند و برنامه ريزي خود را به ساعت هاي كم ترددتر موكول كنند.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ رحمانی در خاتمه گفت: پيش بيني مي شود از يكشنبه بعد از اذان ظهر، حجم مسافرت ها بيشتر شود و روز دوشنبه و بعد از نماز عيد فطر به اوج خود برسد بنابراین توصيه مي كنم شهروندان به گونه ای برنامه ريزي كرده كه در اين ساعات تردد نكنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha