• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96040703013
  • خبرنگار : 71523

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز چهارشنبه

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز چهارشنبه

"تقاضای "شش‌گانه" برای اصلاح طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی"،"آیا تصمیم جدید FATF به بهبود روابط بانکی ایران با دنیا منجر می‌شود؟"،"زوج‌های تهرانی برای وام مسکن ۱۱۰ میلیونی، ۱۶.۵ میلیون اوراق بخرند"،"کاهش ۷ درصدی خرید گندم به دلیل شرایط اقلیمی/ پرداخت ۵۰ درصدی مطالبات"،"جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی تا ۱۴۰۴ / ازسرگیری فعالیت بیمه‌های خارجی" و...از عناوین مهمترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز - چهارشنبه- در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

تقاضای "شش‌گانه" برای اصلاح طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی

رئیس انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی در قالب شش تقاضا، خواستار تغییر و اصلاح در طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی که طبق گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تا یک ماه آینده در دستور کار قرار می‌گیرد، شد.

آیا تصمیم جدید FATF به بهبود روابط بانکی ایران با دنیا منجر می‌شود؟

گرچه FATF (گروه ویژه اقدام مالی) اقدامات مقابله‌ای را علیه ایران یک سال دیگر تعلیق کرده است، ولی کارشناسان معتقدند که این بیانیه منجر به آن نخواهد شد که روابط بانکی ایران با دنیا ارتقاء یابد.

زوج‌های تهرانی برای وام مسکن ۱۱۰ میلیونی، ۱۶.۵ میلیون اوراق بخرند

در این روزها قیمت اوراق تسهیلات مسکن نسبت به اواخر خرداد ماه گذشته مقدار اندکی افت کرده است. زوج‌های تهرانی می‌توانند با خرید حدودا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسه برای گرفتن وام ۱۱۰ میلیون تومانی مسکن اقدام کنند.

انجام حداقل‌های ایمن‌سازی در ساختمان آلومینیوم/ هنوز با مدینه فاضله فاصله داریم

رییس ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی تهران در کنار تاکید بر لزوم رعایت مسائل امنیتی ساختمان‌های بزرگ کشور، گفت: ایمن سازی ساختمان آلومینیوم را از بنیاد مستضعفان و آتش نشانی درخواست‌ کردیم و آنها هم سعی کردند که حداقل‌های ایمنی را مهیا کنند. این حداقل‌ها تا حدود زیادی تامین شده اما با توجه به وسعت کار و امکان بروز خطر حتی با وجود انجام این اقدامات هنوز بخش‌های زیادی روی زمین مانده و با مدینه فاضله‌ای که جامعه انتظار دارد فاصله داریم.

کاهش ۷ درصدی خرید گندم به دلیل شرایط اقلیمی/ پرداخت ۵۰ درصدی مطالبات

معاون وزیر جهاد کشاورزی از خرید بیش از ۴.۸ میلیون تنی گندم خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته حدود هفت درصد کاهش خرید تضمینی ناشی از شرایط اقلیمی و آب و هوایی داشتیم و تاکنون حدود ۵۰ درصد از مطالبات پرداخت شده است.

جذب ۳۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی تا ۱۴۰۴ / ازسرگیری فعالیت بیمه‌های خارجی

در حالیکه پیش از این ۳۰ میلیارد دلار برای توسعه اساسی در حوزه معدن اعلام شده بود، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد که بر اساس کارشناسی‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته جذب این مقدار سرمایه در زمان مقرر دست‌یافتنی بوده و صورت می‌گیرد.

همکاری صنایع برای حل مشکل خاموشی کشور

با شروع فصل گرما مصرف برق افزایش میابد در همین زمینه شرکت توانیر بسته های حمایتی را برای مشترکان درنظر گرفت که تا کنون همکاری نزدیک به ۲۵۰۰ واحد صنعتی با طرح‌های تشویقی صنعت برق در تابستان امسال قطعی شده است.

جزییات فروش فرآورده‌های نفتی با قیمت پایین‌تر به مرزنشینان

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج شبکه و مقابله با قاچاق سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به طرح فروشئ سوخت به مرزنشینان برای جلوگیری از قاچاق سوخت، اظهار کرد: این طرح به کلیه مرزهای خشکی زمینی تعمیم داده شده است.

۴۰ هزار مسکن مهر پردیس آماده افتتاح

در حال حاضر ۴۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله نازک کاری قرار دارد که احتمالا تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد.

راه مشهد کوتاه می‌شود؟

پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی توانست بخش قابل توجهی از برنامه‌های مربوط به پروژه‌های اولویت‌دار آزادراهی را پیگیری کرده و برخی از آنها را به افتتاح برساند، در سال جاری نیز به نظر می‌رسد همین رویه پیش روی پروژه‌های زیرساختی مهم قرار خواهد داشت.

جلوگیری از دامپینگ در تولیدات حوزه ICT

مدیرعامل پیشین مخابرات ایران با تاکید بر تولید داخلی و جلوگیری از ایجاد دامپینگ توسط شرکت‌های خارجی و داخلی گفت: کیفیت تولیدات داخلی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار قابل توجه است. به گفته او ما در این حوزه‌ها در عرصه‌ جهانی حرفی برای گفتن داریم، اما مساله‌ی مهم حمایت از این تولیدات و شرکت‌های داخلی از طریق تسهیلات بانکی همچنین تنظیم دقیق و صحیح مقررات در بازار رقابت است که در اصل ۴۴ قانون اساسی بر آن تاکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha