• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 96041306188
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

120 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان به مدرسه فرستاده شده‌اند

120 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان به مدرسه فرستاده شده‌اند

ایسنا/سیستان و بلوچستان ‌مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۲۰ هزار کودک از ۱۶۰ هزار کودک باز مانده از تحصیل در سه سال گذشته دراستان به مدرسه فرستاده شدند.

‌به گزارش ایسنا- ‌علیرضا نخعی در جمع خبرنگاران با موضوع آموزش و پرورش و مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ارتقاء سطح تحصیل سبب افزایش آگاهی و در نتیجه کاهش معضل معضل اعتیاد دربین افراد جامعه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: مواد مخدر مشکلی فرهنگی و اجتماعی است و شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر با تمام توان خود دراین استان با آن مقابله می‌کند.

نخعی اظهار کرد: همچنین در سه سال گذشته ۱۳ هزار نفر بیسواد زیر ۵۰ سال نیز در استان به کلاس‌های سواد آموزی فرستاده شده‌اند.

وی گفت: هم اکنون در ۳۰۰نقطه از نقاط جمعیتی استان هیچ بازمانده از تحصیل زیر ۵۰ سال وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که دراستان وجود دارد ترک تحصیل کودکان مشغول به تحصیل است که با توجه به تحقیقات صورت گرفته اغلب این کودکان از خانواده‌هایی با سطح سواد و فرهنگ پایین هستند.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با توجه به فاصله زیاد میزان تحصیلات در استان در مقایسه با استان‌های دیگر باید به صورت جدی در رفع این مشکل اقدام شود، زیرا فقر تحصیلی در استان یکی از چالش‌های این کمیته است.

وی گفت: برخلاف نظر همه که فقر و درآمد کم را در جامعه عامل اصلی اعتیاد و روی آوردن به مواد مخدر می‌دانند، اما طبق سند جامعی که در حال تنظیم است، فقر فکری عامل اصلی آن بشمار می‌رود، زیرا ‌هستند بسیار آدم‌های فقیر و با درآمد کم که هیچگونه اعتیاد به مواد مخدر ندارند و کاملاً سالم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ۴۲هزار و ۳۰۰ نسخه کتابچه میان کارکنان آموزش و پرورش و ۱۶ هزار نسخه در بین والدین دانش آموزان در زمینه جلوگیری از مصرف مواد مخدر توزیع شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha