• جمعه / ۳۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96043017372
  • خبرنگار : 71531

رئیس جمعیت هلال احمر:

قانون نظام پزشکی اصلاح شود

قانون نظام پزشکی اصلاح شود

رئیس جمعیت هلال احمر تعادل در دفاع از حقوق مردم و جامعه پزشکی، اصلاح قانون نظام پزشکی و حمایت از آحاد جامعه پزشکی را از مهم‌ترین اولویت‌ها و ضرورت‌های سازمان نظام پزشکی عنوان کرد.

دکتر امیرمحسن ضیایی در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سازمان نظام پزشکی سازمانی صنفی است که بر خلاف سایر سازمان‌ها و نهادهای صنفی، ماموریتی دو طرفه دارد؛ به طوریکه یک طرف آن مردم و طرف دیگرش ارائه کنندگان خدمت حضور دارند.

وی با بیان اینکه این مجموعه نمی‌تواند بگوید که من تنها مدافع حقوق پزشکان هستم و یا فقط از حقوق مردم دفاع می‌کنم، افزود: بنابراین باید تعادلی در این زمینه ایجاد شود که در عین اینکه منافع صنف را تضمین می‌کنیم، منافع مردم را هم تامین کنیم و یک شرایط برد - برد برای دو طرف ایجاد کنیم که البته کار بسیار دشواری است.

ضیایی با بیان اینکه به نظر من سازمان نظام پزشکی هنوز به این تعادل نرسیده، ادامه داد: به طوریکه شاهدیم گاهی این سازمان به یک سمت متمایل می‌شود و با این کار هر دو طرف دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین گفت: در عین حال جلب مشارکت همه پزشکان و همه صاحبان حرف پزشکی باید در دستور کار این سازمان قرار گیرد و نظام پزشکی بتواند چتر خودش را برای همه ارائه کنندگان خدمت و صاحبان حرف پزشکی گسترده کرده و خدمات تخصصی و مناسبی را به آنها ارائه دهد.

ضیایی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون نظام پزشکی گفت: اصلاح قانون سازمان نظام پزشکی نیز یکی از اقدامات و اولویت‌های مهم این سازمان است.

وی درباره ضرورت مشارکت بالای آحاد جامعه پزشکی در این انتخابات گفت:‌ جامعه پزشکی باید در این انتخابات مشارکت کنند؛ زیرا در غیر اینصورت کسی پاسخگوی آنها نخواهد بود. بنابراین تاکید می‌کنم که اگر جامعه پزشکی در این انتخابات شرکت نکنند، نمی‌توانند مطالبه‌ای از سازمان نظام پزشکی داشته باشند. بنابراین ضروری است که حتما در این انتخابات حضور یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha