• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96050100403
  • خبرنگار : 71421

هلال‌احمر و معاونت زنان ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

ضیایی تاکید کرد: نقش محوری بانوان در ماموریت‌های هلال احمر

ضیایی تاکید کرد: نقش محوری بانوان در ماموریت‌های هلال احمر

تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امضاء شد.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و معاونت امور خانواده و زنان ریاست جمهوری امروز در ساختمان کل هلال‌احمر میان امیرمحسن ضیایی و شهیندخت مولاوردی امضاء شد.

امیرمحسن ضیایی در مورد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در بخش ملی و بین‌المللی است و فعالیت‌های جمعیت صلیب سرخ و هلال‌احمر در دنیا نیز با پیشگامی بانوان آغاز شد. آنها سال‌ها فعالیت‌های بشردوستانه و ارائه خدمت به سربازان جنگی را انجام می‌دادند.

رییس جمعیت هلال‌احمر  اضافه کرد: پس از آن بود که فعالیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر به سوی پاسخ به سوانح، کاهش آلام، توسعه صلح و دوستی و سایر اصولی که امروزه برای فعالیت‌های جمعیت‌ها مطرح است، سوق پیدا کرد.

ضیایی در ادامه عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های ما در جمعیت، در زمینه مدیریت بحران و پاسخ به سوانح است که در این زمینه نقش بانوان بسیار اهمیت دارد و همچنین تجربه ما نشان می‌دهد که در کشورمان اگر بخواهیم توفیقاتی داشته باشیم باید به نقش بانوان توجه کنیم. یکی از تجربه‌های ما در زمینه سلامت است که در طرح ده‌ورز شاهد آن بودیم و در این جهت بانوان باید دیگران را آموزش می‌دادند. همچنین در ادبیات مدیریت بحران به نقش بانوان توجه شده است و آن را در زمینه ایجاد آمادگی مهم می‌شمارد.

وی با اشاره به حضور زنان در جمعیت هلال‌احمر گفت: بخش عمده‌ای از اعضای جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و با برنامه‌ریزی بسیار خوبی کار می‌کنند. جمعیت هلال‌احمر این آمادگی را دارد تا در زمینه‌های دیگر نیز برای استفاده از ظرفیت بانوان فعالیت کند.

رییس جمعیت هلال‌احمر  ادامه داد: نقش بانوان چه در خود جمعیت و چه ماموریت‌هایی که انجام می‌شود بسیار محوری است. بانوان در صحنه کشور بسیار فعال هستند و باید برای گرفتن کرسی‌هایی که می‌توانند در آنها حضور موثر داشته باشند تلاش کنند.

ضیایی عنوان کرد: این آمادگی را داریم که علاوه بر تفاهم‌نامه و فراتر از آن در زمینه نقش‌آفرینی بانوان همکاری کنیم.

رییس جمعیت هلال‌احمر   در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا در این تفاهم‌نامه به فعالیت بانوان در زمینه پیشگیری و آمادگی برای بحران توجه شده است، یا خیر؟ اظهار کرد: یکی از بخش‌های تفاهم‌نامه آموزش زنان خانه‌دار است. امروزه خانواده‌ها در زمینه افزایش تاب‌آوری اجتماعی بسیار موثر هستند و زنان در خانواده‌ها نقش محوری دارند.  از همین رو آموزش آنها بسیار اهمیت دارد و در طرح خادم نیز که آموزش رو در رو را مدنظر دارد، محوریت با زنان خانه‌دار است.

ضیایی همچنین در مورد جزییات تفاهم‌نامه و شیوه آموزش‌ها گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضاء شد، یک تفاهم‌نامه کلی است و براساس آن پروژه‌های مشترک میان جمعیت هلال‌احمر و معاونت ریاست جمهوری در امور خانواده و زنان تعریف می‌شود و محوریت پروژه‌ها توجه به نقش بانوان است.

وی اضافه کرد: بانوان در سه بخش فعال هستند. در میان مجموعه پرسنل رسمی هلال‌احمر 9000 زن حضور دارد که در ابتدا باید برای آنها برنامه ویژه‌ای تدارک ببینیم. بخش دوم در قالب افرادی است که در تیم‌های امداد و نجات، سازمان جوانان و سازمان داوطلبان هلال‌احمر کار می‌کنند. محور سوم هم مربوط به خانم‌ها در جامعه است که نقش مهمی را در این بخش ایفا می‌کنند. جمعیت هلال‌احمر در بستر دانشگاه‌ها، مدارس، و جوامع محلی فعالیت می‌کنند و باید از این میزان دسترسی استفاده کرد.

رییس جمعیت هلال‌احمر  همچنین به فعالیت بانوان در راستای نقش‌آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا حضور بانوان در صحنه‌های مختلف سخت بود و برای آن کارهای زیادی انجام شد. باید کمک کرد تا آنها با توانمندی کافی بتوانند در جامعه حضور فکری، ذهنی و فیزیکی داشته باشند  که خوشبختانه این اتفاق در جامعه ما افتاده است و بعضی از مقاومت‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است. امیدواریم که این حضور رشد بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha