• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96050201268
  • خبرنگار : 71132

سیاوشی: دستگاه قضایی تفاضل دیه قاتل آتنا را از بیت‌المال پرداخت کند

سیاوشی: دستگاه قضایی تفاضل دیه قاتل آتنا را از بیت‌المال پرداخت کند

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت تفاضل دیه قاتل آتنا از سوی دستگاه قضایی برای قصاص وی و اصلاح قانون در موارد مشابه شد.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع پرداخت تفاضل دیه زن و مرد در شرایطی که مرد قاتل یک زن است فقط در فقه امامیه و شیعه وجود دارد که این تفاضل دیه باید از سوی خانواده زن پرداخت شود تا مرد قاتل قصاص شود.

وی افزود: در مورد اخیر آتنا اصلانی قاعدتا با توجه به اینکه احساسات جامعه جریحه‌دار شده و این جنایت موجب بر هم زدن نظم و امنیت عمومی شده است ما می‌خواهیم که ریاست قوه قضاییه تفاضل دیه را از محل بیت‌المال پرداخت کنند تا طبق درخواست خانواده آتنا قاتل قصاص شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: ما معتقدیم قانون مجازات اسلامی در این زمینه نیاز به اصلاح دارد تا در موارد مشابه اگر زنی مورد تجاوز و قتل از سوی یک مرد قرار گرفت شرط پرداخت تفاضل دیه برای قصاص قاتل حذف شود و قاتل بدون دریافت تفاضل دیه از سوی خانواده مقتول مورد قصاص قرار گیرد.

سیاوشی در پایان گفت که فراکسیون زنان مجلس حذف تفاضل دیه برای موارد مشابه را در قالب اصلاح قانون مجازات اسلامی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۸:۳۶

چه عجب!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۲۰:۱۵

یه مدال هم بهشون بدید تا بزنن به سینه شون یه کاپ طلا هم بدید تا بزارن سر در خونشون

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۲۰:۲۲

مرده شور این قوانینتون رو ببرن سریع سگ کش کنید این حروم زاده رو دل ملت خنک شه

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۲۱:۲۲

متشکرم خانم سیاوشی.حرف دل ما رو زدید و از حق ما دفاع نمودید.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۲۳:۳۴

سلام خانم نماینده اینجا از بیت المال پرداخت شد پرونده های مشابه چی ؟ بدلیل عدم اجرای قانونی که خودتون تصویب کردید برداشت غیر قانونی از بیت المال تو روز روشن ...

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۶

اصلا چیزی نباید پرداخت بشه چه معنی میده ، قصاص ینی چی ؟ خون در برابر خون ، سگ کشی که دیه نمیخاد

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۳ ۱۸:۱۹

معلوم نیست چیکار میکنن از یه طرف وزیر کار بابای دختره رو استخدام دولتی میکنه دولت براشون خونه میخره حالام از بیت المال براشون......خوبه ها اما بی ربطه کشته شدن دختره چه ربطی به کار باباهه داره و خونه زندگیشون در ضمن مورد مشابه داریما از این خبرام نبوده اینکارا بیشتر شبیه حق السکوت دادنه تا کمک کردن و حق خواهی

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۱۱:۲۸

اگه به دختر یا خواهر یا مادر خودت تجاوز شه و بعد بکشنشون بازم این قانونو تایید میکنی عایا؟

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۱۰:۵۹

از این که قاتل آتنا اصلانی باید اعدام شود شکی نیست و باید قصاص شود ولی نباید دیه قاتل فراموش شود قوانین باید طبق دستور اسلام باشد نه احساساتی ، امام علی هم در مورد قاتل خود نیزنهایت انصاف رو رعایت میکرد و نباید احساسات در قوانین اسلامی تاثیر گذار باشد.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۱۷:۱۴

هیچ پولی برای اعدام قاتل از طرف خانواده آتنا لازم به پرداخت نیست ،باتوجه به تجاوز به عنف، قاتل باید پولی هم بپردازد،قاتل پست فطرت فقط بخاطر چند لحضه چه کرد، البته بار اولش نبود و همچنین به دو قتل دیگه اعتراف کرده، بزودی این تفاله سنگ دسشویی اعدام میشود، روحت شاد آتنا

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۴ ۱۷:۳۱

هنوز نه کاری دادن نه خونه‌ بهشون نترکید، اگر پدر کار درستی داشت بچه مجبور نبود بره اونجا این اتفاق هم نمیفتاد اینم اگه بدن بهشون برای کمک است هرچندکودک معصوم دیگه برنمگردد در حسرت بک جشن تولد موند این بچه هنوز یک دختر دیگه دارن تا یاد اون زنده کنه و توی فقرنباشه، و عدالت حضرت علی برای کسی است که یک قتل کرده نه کسی‌که چند زنو کشته و در آخر کودک معصوم بیگناهی را ربوده مورد تجاوز قرار داده و سرقتم کرده، هم تجاوز به عنفش اعدام داره بدون هیچ پولی، تازه این قاتل اشغال باید دیه تجاوزشم بده و شلاق هم بخورد فقط برای آتنا قتلای دیگشم پیشکش

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۰۶ ۱۴:۴۱

والا به خدا. یک چیزیم طلبکار شد. دستت درد نکنه بهم تجاوز کردی و کشتیم. اینم پولش. بگیر حالشو ببر. اونوقت انتظار داریم هر روز شاهد بیشتر شدن ایم اتفاقا نباشیم!