• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96051006334
  • خبرنگار : 71568

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان خبر داد

انجام 6 هزار مورد پیشرفته درمان ناباروری در سال/هزینه درمان در رویان یک سوم مراکز خارجی است

انجام 6 هزار مورد پیشرفته درمان ناباروری در سال/هزینه درمان در رویان یک سوم مراکز خارجی است

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان از اجرای شش هزار سیکل روش‌های پیشرفته درمان ناباروری در سال خبر داد و گفت: هزینه درمان در رویان یک سوم مراکز اروپایی است.

به گزارش ایسنا، احمد وثوق امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه درمان ناباروری در پژوهشگاه رویان سابقه‌ای بیش از 27 سال دارد اظهار کرد: اولین مرکز روش‌های پیشرفته درمان ناباروری در تهران توسط جهاد دانشگاهی در قالب پژوهشگاه رویان شکل گرفت.

معاون خدمات تخصصی  پژوهشگاه رویان افزود: مشکل ناباروری در تمام جوامع بشری بروز می‌کند و از مشکلات جدی در تمام جوامع محسوب می‌شود. با توجه به جوان بودن کشور ما مشکل ناباروری نمود بیشتری دارد و قبل از تاسیس رویان افراد برای درمان مجبور به سفر به کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیا بودند اما پس از تاسیس "رویان" ضمن اینکه در زمان بسیار کوتاهی توانستیم به خودکفایی کامل در درمان ناباروری زوجین ایرانی برسیم به تدریج نیز درهای کشور را برای پذیرش زوج‌های نابارور خارجی گشودیم.

وی ادامه داد: درمان ناباروری در ایران برای بیماران خارجی از لحاظ اطمینان بر رعایت تمام جوانب اخلاق پزشکی، شرعی و دینی توسط کادر درمانی، وجود قرابت فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه(کشورهای عرب زبان و آسیای میانه)، اتخاذ روش‌های درمان ناباروری استاندارد و مطابق با روش‌های جاری در دنیا و کم بودن هزینه‌های درمان نسبت به مراکز اروپایی و آمریکایی مناسب‌تر بود.

وثوق با بیان اینکه پژوهشگاه رویان امروز همراه وهم سطح با بهترین مراکز تحقیقاتی در سطح جهان در حال فعالیت است گفت: در زمینه پژوهش مشکلات ناباروری و کاربردی کردن پژوهش‌هایی که به درمان ناباروری کمک می‌کنند، قدم‌های بسیار موثری برداشته‌ایم. امروز آمادگی داریم که برای زوج‌هایی که به هر دلیلی آمادگی فرزنددار شدن را ندارند این پتانسیل و استعداد باروری زوجین را حفظ کنیم.

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان ادامه داد:‌ همچنین این آمادگی را داریم که بانوانی را که به علت مسائل پزشکی و فیزولوژیکی قدرت باروری را به دلیل بالغ نبودن تخمک‌ها ندارند، تخمک‌ها را در محیط آزمایشگاه بالغ کنیم تا به باروری منجر شود.

وی همچنین با بیان اینکه این آمادگی را داریم که هر روز پذیرای بیش از پنج زوج غیر ایرانی باشیم افزود: تا امروز بالغ بر 2500 زوج غیر ایرانی در پژوهشگاه رویان تحت درمان‌هایی با روش‌های پیشرفته قرار گرفته‌اند. البته در کنار این افراد زوج‌های بسیاری نیز بودند که با درمان سرپایی و بدون مداخلات جدی مشکل‌شان حل شد.

وثوق با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که بتوانیم انتظار نوبت‌دهی را کوتاه کنیم گفت: درحال حاضر بیشترین زمانی که زوجین ایرانی برای درمان نیاز دارند 15 روز است. اما این زمان برای مهمانان خارجی منظور نمی‌شود و هر وقتی که امکان حضور این افراد در رویان فراهم شود پروسه درمان نیز آغاز می‌شود. چرا که حضور اضافی این افراد در ایران مستلزم هزینه‌های زیادی است.

معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان در خصوص تفاوت هزینه‌های درمان برای بیماران ایرانی و خارجی اظهار کرد: با توجه به حمایت‌هایی که دولت جمهوری اسلامی در زمینه ناباروری از زوجین ایرانی می‌کند هزینه‌های درمان برای افراد ایرانی و خارجی دارای تفاوت‌هایی است.

وی با بیان اینکه میزان رجوع زوجین ناباروری به مراکز درمان نسبت به دهه قبل بسیار افزایش داشته است گفت: در سال آمادگی انجام و اجرای 6 هزار سیکل روش‌های پیشرفته درمان ناباروری را داریم البته جدا از این روش، بسیاری از مراجعین را از طریق دارو درمانی و جراحی‌های کوچک درمان می‌کنیم.

وثوق تصریح کرد:‌ در رویان هزینه‌ اضافی و روش درمان غیر لازم ر ا به زوجین تحمیل نمی‌کنیم و تلاش بر این است که روش درمانی را انتخاب کنیم که هم برای فرد مناسب بوده و هم کمترین آسیب بدنی و کمترین هزینه را دارد.

به گفته معاون خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان باچشم پوشی از عواملی که موجب عدم موفقیت درمان‌ها می‌شود، طبق آمار بالای 50 درصد درمان‌های پیشرفت رویان با موفقیت همراه بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: هزینه یک سیکل درمانی در رویان از ابتدای پذیرش تا انتهای درمان پیشرفته یک سوم هزینه‌های مراکز اروپایی است و گاهی در برخی موارد به 50 درصد آن می‌رسد.

وثوق با بیان اینکه میزان موفقیت در درمان رویان در مقایسه با کشورهای همسایه به طور قابل توجهی بیشتر است، به آینده درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: بحث پزشکی در دنیا با انقلاب جدی مواجه شده است و اضافه شدن دانش سلول‌های بنیادی و بهره مند شدن از آن در درمان بیماری‌های لاعلاج و صعب‌علاج  آینده روشنی را برای جوامع بشری رقم زده است.

معاون خدمات تخصصی  پژوهشگاه رویان گفت: امیدواریم در زمینه درمان زوجین ناباروری که به دلیل اکتسابی و یا انتسابی به طور کامل پتانسیل و قدرت باروری خود را از دست داده‌اند بتوانیم با استفاده از ظرفیت سلول‌های بنیادی به بازگشت قدرت باروری فرد کمک کنیم.

وی افزود:‌ البته در رویان و  مراکز تحقیقاتی دنیا تحقیقات خوبی در این زمینه صورت گرفته و این تحقیقات در انواعی از حیوانات آزمایشگاهی تا حدودی به نتیجه رسیده و نیازمند استمرار این تحقیقات در ایران و دنیا هستیم تا به جایی برسیم که نتیجه تحقیقات در انسان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وثوق ادامه داد:‌ همچنین بحث‌هایی در حال انجام است تا در مواردی که به علت بیماری دستگاه‌های مسئول تولید مثل در انتخاب نوع دارو و استفاده از ترکیباتی که مانع از رسیدن آسیب به این ارگان‌ها می‌شود گام‌هایی برداریم که البته این پروسه در مرحله تحقیق بوده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از این ترکیبات استفاده کنیم.

معاون خدمات تخصصی  پژوهشگاه رویان همچنین از برگزاری کنگره بین‌المللی و جشنواره رویان در زمینه ارائه دستاوردهای سلول‌های بنیادی و دستاوردهای درمان ناباروری و پزشکی تولید مثل در 7، 8 و 9 شهریور ماه خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha