• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96051107085
  • منبع : نمایندگی لرستان

/هویت جهادی، 37 سال خودباوری و بالندگی/

راز بالندگی جهاد دانشگاهی، گام برداشتن در مسیر تقویت علم و دانش است

راز بالندگی جهاد دانشگاهی، گام برداشتن در مسیر تقویت علم و دانش است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: راز بالندگی جهاد دانشگاهی، همواره در مسیر تقویت علم و دانش گام برداشتن است.

دکتر خسرو عزیزی،در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان این مطلب اظهار کرد: اقدامات جهاددانشگاهی واحد لرستان در راه تحقق اقتصاد دانش بنیان و اجرای نقشه جامع علمی کشور خوب و مثبتی بوده است.

وی افزود: اساساً وقتی صبحت از نهضت علمی می‎شود منظور ضرورت تقویت علم و اقتصاد دانش بنیان در کشور است.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: این مهم است که برنامه‎ها دقیقا مطابق با نقشه جامع علمی کشور باشند تا بتوانیم در منطقه خاورمیانه و جهان از کشورهای سرآمد باشیم.

عزیزی اضافه کرد: راز بالندگی جهاددانشگاهی این بوده است که همواره در مسیر تقویت علم و دانش در کشور گام برداشته و البته رویکردی کاملا اعتدالی داشته است.

وی بیان کرد: می‎توان از پتانسیل‎های علمی جهاددانشگاهی برای تقویت پژوهش‎های کاربردی  در کشور به ویژه استان‎های محروم استفاده کرد.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: خصوصا آنکه لرستان از جمله استان‎های اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه باید بر معیار ظرفیت‎های استان لرستان از جهاددانشگاهی استان لرستان استفاده کرد و این نهاد می‎تواند در این زمینه کارگشا باشد.

عزیزی بیان کرد: بی‎تردید مدیریت جزیره‎ای نمی‎تواند راهگشا باشد بلکه مدیریت سیستماتیک است که می‎تواند توسعه یافتگی را به دنبال داشته باشد. در این راستا مدیران باید برای توسعه استان لرستان، تعامل مستمر با نهادی تحقیقاتی و علمی همچون جهاددانشگاهی داشته باشند.تا از ظرفیت‎های علمی جهاددانشگاهی برای تقویت اقتصاد دانش بنیان و توسعه لرستان باید استفاده شود.

وی در پایان تصریح کرد: این نکته نیز مهم است که باید نگاه سیستماتیک و  فرابخشی داشت نه نگاه جزیره‎ای و اگر می‎خواهیم به توسعه یافتگی برسیم باید به دنبال تقویت نهاد علمی کشور باشیم و جهاددانشگاهی از جمله این نهادهای خوش سابقه است. بنابراین تعامل مدیران با جهاددانشگاهی یک ضرورت حتمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha