• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96051408467
  • منبع : نمایندگی اردبیل

/هویت جهادی، 37 سال خودباوری و بالندگی/

جهاد دانشگاهی مولود انقلاب و پیشتاز دفاع در عرصه جنگ نرم است

جهاد دانشگاهی مولود انقلاب و پیشتاز دفاع در عرصه جنگ نرم است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب بوده و پیشتاز دفاع در عرصه جنگ نرم است.

گودرز صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به جهادگران جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: من خودم را عضوی از خانواده جهاد دانشگاهی می‌دانم و امیدوارم جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، انتشارات و نظایر آن بهتر و بیشتر از گذشته تقویت کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب بوده و پیشتاز دفاع در عرصه جنگ نرم است، افزود: جهاد دانشگاهی با خودباوری و خوداتکایی گام‌های خوبی را در زمینه پژوهش‌های کاربردی در جمهوری اسلامی ایران برداشته است.

صادقی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی کتاب را عمومی و انتشارات علمی را نهادینه کرده است، تصریح کرد: این نهاد همچنین پابه‌پای دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز انتشاراتی و نظایر آن با سبقه اسلامی فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های ارزشمند خود هنوز هم پابرجا بوده و هست و امیدوارم پابرجا بماند، گفت: آفتی که جهاد دانشگاهی را تهدید می‌کند، این است که مثل بسیاری از نهادهای دیگر به یک سازمان و یا ارگان شبه دولتی تبدیل شده و از دانشگاه‌ها منفک شده است و به عنوان یک دستگاه استانی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها مستقر بود، افزود: اکنون این چنین نیست و این عامل باعث می‌شود یک مقدار ارتباط ارگانیک که باید با دانشگاه‌ها داشته باشد، ضعیف شود.

صادقی ادامه داد: با اینکه شاغلین و مسؤولان جهاد دانشگاهی، دانشگاهی بوده و هستند، ولی رابطه ارگانیک آنها با دانشگاه‌ها قطع شده و در خارج از دانشگاه‌ها مستقر هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سوابق مسئولیتی خود در جهاد دانشگاهی دانشگاه ارومیه، گفت: جا دارد یادی کنم از همه کسانی که در جهاد دانشگاهی زحمت کشیده‌اند، بویژه از زحمات دکتر علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی سپاسگذارم؛ چراکه ایشان در توسعه جهاد دانشگاهی نقش اساسی داشته‌اند و پیشنهاد می‌کنم قدردانی اساسی از ایشان صورت گیرد. همچنین دکتر امی و آیت‌الله احمدی در شکل‌گیری جهاد دانشگاهی نقش ویژه داشتند و باید به آنها ادای احترام کنیم.

وی گفت: جهاددانشگاهی استان باید نقش هماهنگ کننده داشته باشد و در داخل دانشگاه‌ها، از خود دانشگاه‌ها جهاددانشگاهی شکل گیرد.

صادقی همچنین از خبرگزاری ایسنا به عنوان بسیج خبرنگاران یاد کرد که با حداقل امکانات و دانشجویان داوطلب شبکه بزرگی از خبرنگاران را دور هم جمع و تربیت کرده است و افزود: ایسنا امروز یک خبرگزاری است که یک سر و گردن بالاتر از خبرگزاری های دیگر در کشور عمل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha