• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96051609633
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

/هویت جهادی، 37 سال خودباوری و بالندگی/

تجاری سازی و تبدیل علم به عمل، رسالت بزرگ جهاد دانشگاهی است

تجاری سازی و تبدیل علم به عمل، رسالت بزرگ جهاد دانشگاهی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تجاری سازی و تبدیل علم و دانش به عمل را رسالت بزرگ جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: این نهاد پربرکت، اقدامات خوبی را از ابتدای انقلاب تا امروز در کارنامه خود ثبت کرده و منجر به بروز و شکوفایی استعدادها در زمینه های مختلف شده است.

دکترحسین داودی در گفت‌وگو با ایسنا،ضمن تبریک به مناسبت 16 مرداد ماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی براساس تدابیر و سیاست های رهبر معظم انقلاب ، روز به روز بالنده تر می شود و در این راستا توانسته ابعاد مختلف علمی و فرهنگی کشور را در محیط های نیمه دانشگاهی و آموزشی کشور به خوبی دنبال کند.

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی ، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ارتباط مناسب با دیگر نهادها و مطالعه و شناخت صحیح در موضوع های مختلف می تواند خدمات عظیمی در عرصه ‎ های مختلف به جامعه ارایه دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه ، تجاری سازی و تبدیل علم و دانش به عمل را رسالت بزرگ جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این نهاد پربرکت، اقدامات خوبی را از ابتدای انقلاب تا امروز در کارنامه خود ثبت کرده و منجر به بروز و شکوفایی استعدادها در زمینه های مختلف شده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در سطح ملی و در استان هرمزگان در تلاش بوده تا این فرهنگ را حفظ و تقویت کند و آن را ارتقاء بخشد و در مسیر انجام ماموریت‌های خود از جمله آموزش‌های تخصصی مورد استفاده قرار دهد.

داودی درباره فرهنگ‌سازی و تقویت نهادهای فناور داخلی همانند جهاد دانشگاهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات اظهار کرد: بحث فرهنگ جهادی و نقش جهاد این است که نه تنها این سرمایه را در درون خود حفظ کند و توسعه بخشد، بلکه سرمایه‌ای را در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی ایجاد کند.

وی افزود: در این بخش نیز ما با نوعی فرهنگ‌سازی مواجه هستیم که این فرهنگ‌سازی بیشتر متوجه متولیان امر است؛ یعنی اگر جهاد دانشگاهی بتواند ذهن مدیران دولتی اعم از مدیران بخشی و فرابخشی را به سمت مقوله فناوری و تقویت فناوری و تقویت نهادهایی همچون پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی که در عرصه فناوری فعال هستند هدایت کند، نقش موثری را ایفاء خواهد کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha