• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96051006547
  • منبع : نمایندگی کردستان

جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه توسعه مراکز رشد و فناوری را فراهم کند

جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه توسعه مراکز رشد و فناوری را فراهم کند

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در راستای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که این نهاد انقلابی به واسطه ظرفیت‌های بالای خود در این راستا بتواند ضعف‌های موجود را برطرف کرده و زمینه توسعه این مراکز را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، خالد سعیدی با اشاره به اینکه توسعه مراکز رشد می‌تواندگامی مهم در ایجاد کارآفرینی بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی با ایده‌های نوین باشد، اظهارکرد: باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی و مدیریت درست، محصولات مراکز رشد را به سمت توسعه و تبدیل به برند شدن برده و زمینه صادرات آنها را نیز فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه این مراکز می‌تواند در راستای توسعه پایدار استان کردستان موثر باشد، افزود: مسئولان می‌توانند زمینه ایجاد مراکز رشد در شهرستان‌ها را فراهم کنند و از امکانات پارک علم و فناوری بهره گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در کردستان اشاره و بیان کرد: کمبود فضای فیزیکی جهت واگذاری به واحدهای فناور مهمترین مشکل این شرکت‌ها در استان است که مانع از بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در خصوص معافیت مالیاتی و ... شده است.

وی عنوان کرد: زمین‌هایی که به پارک علم و فناوری واگذار می‌شود باید به شرکت‌ها تخصیص داده شود اما مدیران به دلیل عدم آشنایی با این مساله از واگذاری زمین به پارک علم و فناوری خودداری می‌کنند و از آن با عنوان واگذاری به غیر نام می‌برند.

سعیدی با انتقاد از جایگاه و موقعیت فعلی مراکز رشد در سطح استان و به ویژه دانشگاه‌ها، گفت: متاسفانه مرکز رشد دانشگاه کردستان علی رغم داشتن پتانسیل‌های زیاد خود، توسعه مطلوبی نداشته است.

وی ادامه داد: تسهیلات قانونی پارک علم و فناوری از جمله عوامل جذب تقاضا کنندگان مراکز رشد است و این به نوبه خود از عوامل عدم رشد این مراکز در دانشگاه‌هاست.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان تصریح کرد: عدم شناخت کافی از خدمات مرکز رشد نیز از جمله دلایل عدم توسعه نیافتگی این مراکز است.

وی افزود: واگذاری مراکز رشد به دانشگاه بر اساس سنجش مزایای دانشگاه و پتانسیل‌های موجود انسانی و فیزیکی صورت می‌گیرد، لذا رشد و توسعه این مراکز مستلزم مدیریت اصلح و ایجاد انگیزه و اشتیاق برای دانشجوبانو اساتید است.

سعیدی در ادامه سخنان خود به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در راستای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد اشاره و عنوان کرد: انتظار می‌رود که این نهاد انقلابی به واسطه ظرفیت‌های بالای خود در این راستا بتواند ضعف‌های موجود را برطرف کرده و زمینه توسعه این مراکز را فراهم کند.

وی اخذ مجوز مشترک بین دستگاه‌های مرتبط در راستای راه‌اندازی مراکز رشد و ارائه تسهیلات یکسان بین آنها را راهکاری برای موفقیت بیشتر این مراکز دانست و اعلام کرد: ما آماده همکاری و حمایت همه جانبه با جهاددانشگاهی واحد استان  کردستان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری در استان کردستان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حال حاضر فعالیت‌های بسیار موثری در سطح کشور دارد، لذا باید سازوکار بهره مندی از این فعالیت‌ها نیز در سطح استان فراهم شود.

چیا سهراب نژاد، سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان نیز در ادامه این دیدار گفت: جهاددانشگاهی مایه خیر و برکت و منشاء ارائه خدمات مختلف در سطح کشور است و ما نیز می‌کوشیم تا در حد توان استان را از این برکات و خدمات بهره مند کنیم.

وی نگرش مثبت مسئولان نسبت به پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در سطح استان را لازمه پیشرفت بیش از پیش این نهاد انقلابی دانست و اظهار کرد: پایگاه‌های علمی باید حمایت بیشتری برای تاثیرگذاری بهتر ما در استان داشته باشند.

سهراب نژاد با بیان اینکه توسعه مرکز رشد در سطح استان می‌تواند گامی موثر در راستای شناسایی، جذب و حمایت از صاحبان ایده کسب و کار از باشد، خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که دارای کسب و کار، تیم و برنامه کاری مشخص هستند می‌توانند در قالب مرکز رشد جهاددانشگاهی شروع به فعالیت کرده و از حمایت‌های مالی، اداری، علمی و آموزشی این مرکز بهره‌مند شوند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha