• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96051006581
  • منبع : نمایندگی همدان

/هویت جهادی، 37 سال خودباوری و بالندگی/

دانشگاه‌ها به ظرفیت فرهنگی جهاددانشگاهی توجه وافری داشته باشند

دانشگاه‌ها به ظرفیت فرهنگی جهاددانشگاهی توجه وافری داشته باشند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: دانشگاه‌ها باید به ظرفیت فرهنگی جهاددانشگاهی توجه وافری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد عباسی در آستانه سالروز تأسیس جهادانشگاهی در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: از واژه جهاد که به مجموعه جهاددانشگاهی اختصاص یافته، می‌توان دریافت این نهاد انقلابی نوعی فعالیت فرهنگی و آموزشی جهادگونه را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی همواره سعی داشته آموزش‌های کاربردی داشته باشد و بسیار خوب عمل کرده اما در حوزه فرهنگ از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کمی شده است بنابراین دانشگاه‌ها باید به این حوزه و ظرفیت جهاددانشگاهی توجه وافری داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه با توجه به اقداماتی انجام شده توسط جهاددانشگاهی در عرصه فرهنگی دانشگاه‌ها اما تبلیغات کمی در این حوزه انجام شده است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی فقط یک مرکز آموزش عالی نیست بلکه این مرکز می‌تواند در عرصه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها نقش بی‌بدیلی داشته باشد و شاهد هستیم که اخیرا جهاددانشگاهی واحد همدان برنامه‌های مشارکتی را به نحو مطلوب در سطح دانشگاه‌ها برگزار کرده است بنابراین باید ظرفیت‌های این مجموعه بیشتر شناخته و معرفی شود.

وی با تأکید بر حضور نماینده جهاددانشگاهی در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه، تصریح کرد: مدافع جهاددانشگاهی هستیم و حضور این مجموعه در شورای فرهنگی دانشگاه را پیگیری خواهیم کرد تا از این نهاد برای حضور در شورای فرهنگی دانشگاه دعوت شود.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی باید ظرفیت‌های خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند، گفت: جهاددانشگاهی با اهمیت دادن به تفکر جوانان جویای علم و دانش راه را برای ارتقای توان علمی آنها هموار کرده و توانمندی‌های موجود در جامعه جوان مملکت را ساماندهی و هدایت کرده است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: توجه جهاددانشگاهی به قشر جوان و اعتماد به توان علمی آنها در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و اجرای نقشه جامع علمی موثر بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز در این دیدار ضمن دعوت از مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی‌سینا برای بازدید از مجموعه جهاددانشگاهی همدان، گفت: 16 مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی بوده و باید توجه کرد این نهاد مانند سایر نهادهای انقلابی در سال 59 از دل انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

اکبر اسدی ادامه داد: نخستین و اساسی‌ترین هدف این مجموعه کشاندن روحیه انقلابی به داخل دانشگاه‌ها است بنابراین جهاددانشگاهی با این مأموریت در سال 59 فعالیت خود را در سطح دانشگاه‌ها آغاز کرد و روحیه خوباوری و مطالبه اهداف و آرمان‌های امام خمینی(ره) را در دستور کار خود قرار داد.

وی بیان کرد: یکی از سرمایه‌های اصلی هر کشور نیروی انسانی به ویژه نیروهای متخصص آن جامعه است بنابراین شناسایی، پرورش نیروهای متخصص و ایجاد بستری برای بروز و ظهور توانایی‌های علمی آنان می‌تواند نقش مهمی در استقلال کشور ایفا کند.

اسدی یادآور شد: جهاددانشگاهی به عنوان یک حلقه اتصال بین دانشگاه و جامعه، تا حدودی توانسته با شناسایی، پرورش و ایجاد بستر برای ظهور توانمندی‌های متخصصان ایرانی نقش مهمی در تولید ملی و سرمایه ایرانی ایفا کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha