• پنجشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96051207610
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان:

چگونه فردی به خودش اجازه می‌دهد توصیه به حلال کردن حرام الهی داشته باشد

چگونه فردی به خودش اجازه می‌دهد توصیه به حلال کردن حرام الهی داشته باشد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی مطالب سخیف و بی پایه‌ای که در خصوص رفع ممنوعیت مشروبات الکلی از سوی برخی افراد گفته می شود، موجب تاسف و شگفتی و قابل تعقیب قضایی است.

به گزارش ایسنا، یدالله موحد در دیدار با امام جمعه شهرستان سیرجان اظهار کرد: گاهی شاید برخی افراد فراموش کرده اند در یک جامعه و نظام دینی حرف می زنند و فی الواقع اینگونه اظهارنظرهای بی اساس اهانت به مردم متدین و زیر سوال بردن احکام الهی است.

وی افزود: چگونه فردی به خودش اجازه می دهد که توصیه به حلال کردن حرام الهی داشته باشد.

موحد یادآور شد: سیرجان سرزمین دلاور مردان و سرداران شهید است و مردم این خطه از میهن اسلامی متدین ولایتمدار و معتقد به ارزش های دینی هستند و سیرجان به حق دار الحسین نامیده شده است.

وی بیان کرد: یک عده ای قلیل و سودجو که در هر کجا ممکن است باشند با یک اقدام رذیلانه با هدف تحصیل درآمد نامشروع اقدام به تهیه، توزیع و مصرف مقداری مشروبات الکلی کردند و مرگ و مسمویت مصرف کنندگان را در پی داشت.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان ادامه داد: به لحاظ تبلیغات و انعکاس خبری که این واقعه پیدا کرد به حیثیت عمومی این شهرستان لطمه وارد شد.

وی تصریح کرد: از همان ساعات اولیه اقدامات موثر در شناسایی و برخورد قضایی با عوامل این موضوع آغاز و اطلاعات خوبی در این خصوص جمع آوری شده است.

موحد عنوان کرد: در جلسه شورای تامین شهرستان سیرجان نیز تصمیمات خوبی در این باره گرفته شد که بر اساس تدابیر به طور پیوسته و همه جانبه با این پدیده شوم و عوامل آن برخورد خواهد شد.

رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: عوامل تهیه و توزیع و قاچاق مشروبات الکلی شناسایی شده‌اند که ضمن برخورد کیفری عبرت آموز این افراد شناسایی و تحت کنترل قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه جزئیات این تصمیمات قابل بیان نیست افزود: تصور می شود اگر این تصمیمات قاطعانه و با جدیت پیگیری و عملیاتی شود در آینده نزدیک تا حدود زیادی این معضل حل خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با تاکید بر فعالیت های فرهنگی و تبیین احکام دینی اظهار کرد: مراقبت اولیاء بر فرزندان را نباید فراموش کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha