• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96051609808
  • خبرنگار : 71474

در جلسه‌ای با حضور رییس بنیاد مستضعفان مطرح شد

استان کرمان نمادی برای پیگیری اقتصاد مقاومتی

استان کرمان نمادی برای پیگیری اقتصاد مقاومتی

جلسه هم‌اندیشی و انتقال تجارب مدیران معین اقتصادی پیرامون مدل اقتصاد مقاومتی استان کرمان در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این استان که در مسیر توسعه منطقه قلعه گنج به عنوان مدل بازآفرینی اقتصاد مقاومتی در طول سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی را به ثبت رسانده است، در جریان جلسه‌ای با حضور رییس بنیاد مستضعفان، نماینده‌های استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیران معین این استان در امر اقتصاد مقاومتی به ارائه‌ی جدیدترین دستاوردها پرداخت و برنامه‌ریزی‌های آینده برای پیگیری مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی در این استان را مورد ارزیابی قرار داد.

محمود سعیدی‌کیا، رییس بنیاد مستضعفان در این جلسه با اشاره به تجربه موفق قلعه گنج از لزوم به وجود آوردن فضایی برای جذب توانایی‌های مردم در رشد و توسعه مناطق مختلف کشور سخن گفت و اظهار کرد: همان طور که پس از زلزله بم بنیاد مسکن اعلام کرد که با حضور مردم بازسازی مناطق آسیب دیده آغاز خواهد شد و در عمل نیز همین تجربه مهم انتقال پیدا کرد، باید در پیگیری اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف ایران نیز همین فرآیند در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این که شعار اصلی بنیاد مستضعفان در توسعه مناطق مختلف کشور کار با مردم و برای مردم است، تاکید کرد: امروز پیشرفت معنادار قلعه گنج به خوبی نشان می‌دهد که هر جا به مردم اعتماد شده و از توانایی آنها بهره‌گیری صورت گرفته است نتیجه نهایی موفقیت آمیز و قابل اتکاء بوده و از این رو می‌توان با استفاده از همین سیستم به دیگر مناطق نیز خدمت‌رسانی کرد، همان طور که بنیاد مستضعفان دو منطقه جدید را نیز مانند قلعه گنج در دستور کار خود قرار داده که کار اجرایی در آنها آغاز خواهد شد.

به گفته سعیدی‌کیا همان طور که در استان کرمان این تجربه موفق به وجود آمده که مدیران استانی همراهی قابل توجهی با اقتصاد مقاومتی داشته‌اند، همین اولویت نیز باید در دیگر استان‌ها وجود داشته باشد و مدیران آنها به شکلی کامل به پیگیری اولویت‌های مطرح شده در این حوزه بپردازند.

محمدرضا پورابراهیمی – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی – نیز در این نشست با اشاره به لزوم پیگیری جدی بهبود شاخص‌های اقتصادی در ایران، تصریح کرد: امروز ما در حوزه‌هایی مانند شاخص کسب و کار و شاخص رشد اقتصادی در چارچوب سند 1404 نیاز به تغییر رویه و پیگیری قابل توجه داریم. در حوزه سرمایه‌ گذاری خارجی هرچند پس از برجام توافق‌نامه‌های سرمایه‌ گذاری برای بین پنج تا شش میلیارد دلار نهایی شده، اما آنچه در عمل به سرمایه‌ گذاری کامل رسیده است تنها رقم 1.2 میلیارد دلار را نشان می‌دهد که نیاز به افزایشی قابل توجه دارد. در نرخ رشد اقتصادی نیز جز سال 1395 که با افزایش فروش نفت همراه شد دیگر سال‌ها یا عدد منفی داشته‌اند و یا رشد ما بسیار به صفر درصد نزدیک بوده که نشان‌دهنده لزوم تغییر شرایط است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه موفق کشورهای مختلف دنیا در توجه به رویکرد عدم تمرکز اقتصادی، اظهار کرد: برای آنکه ایران نیز بتواند در شاخص‌های کلان اقتصادی رشد کند نیاز به اصلاح ساختار کلان و تغییر در نحوه‌ی برنامه ریزی خواهد بود. در این فضا می‌توان به تجربه موفق استان کرمان اشاره کرد که با توجه به اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیگیری مدل‌های اقتصادی این چنینی در برنامه ششم توسعه می‌توان امیدوار بود همین فرآیند در دیگر بخش‌ها نیز ادامه پیدا کند.

در ادامه این برنامه مدیران معین اقتصاد مقاومتی در استان کرمان به ارائه آخرین گزارش‌های انجام گرفته در این استان پرداختند و از لزوم تسهیل در شرایط مجوزدهی به منظور افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی تاکید کردند.

در پایان این نشست علیرضا رزم‌حسینی – استاندار کرمان – از محمد سعیدی‌کیا - رییس بنیاد مستضعفان - به دلیل اقدامات انجام گرفته از سوی این بنیاد در راستای توسعه و پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی در این استان تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha