• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96051710567
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۱۷ مرداد ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۱۷ مرداد ماه

اعلام اسامی وزرای پیشنهادی دولت روحانی، توضیحات لاریجانی درباره حواشی روز تحلیف، آخرین رایزنی‌های نمایندگان زن مجلس برای معرفی وزیر زن، تشکیل جلسه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برای تعیین تکلیف برخی حوزه‌ها، بررسی کم و کیف برگزاری مراسم تحلیف در جلسه غیرعلنی مجلس و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) هفدهم مرداد ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر، لایحه اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد اعمال ماده ۲۳۶ در خصوص بررسی نقض و عدم اجرای کامل قوانین توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موضوع موسسه کاسپین در دستور کار امروز مجلس قرار داشت.

با ارسال نامه به مجلس اسامی وزرای پیشنهادی دولت روحانی اعلام شد. معاون پارلمانی رئیس جمهور لیست پیشنهادی وزرای کابینه دوازدهم را به هیات رئیسه ارائه داد که در این لیست وزیر علوم معرفی نشده است. در همین ارتباط سیدحسین نقوی‌حسینی ، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که این فراکسیون از گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم در وزارت دفاع استقبال می‌کند. همچنین بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز  از جلسه صبح امروز هیات رئیسه این فراکسیون برای بررسی نحوه ارزیابی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم خبر داد و گفت: به کابینه رای فراکسیونی می‌دهیم. بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت که جلسات بررسی رای اعتماد وزرای کابینه دوازدهم از سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

ناطقین امروز مجلس

نماینده مریوان: دولت دوازدهم مشکل بیکاری را با گام‌های اساسی رفع کند

عباسی: چه شد که چایکاران را زمین‌گیر و مافیای چای را خوشحال کردید؟

نماینده سقز: مسئولان نسبت به حل مشکل مسکن خبرنگاران اهتمام داشته باشند

نماینده شبستر: مسائل حاشیه‌ای نباید خللی در اتحاد و یکپارچگی بین قوا ایجاد کند

نماینده فلاورجان: مراسم تنفیذ و تحلیف نشان از اوج تعاملات مثبت و سازنده است

***

در جلسه غیر علنی امروز مجلس کم و کیف برگزاری مراسم تحلیف و همچنین مسائل حواشی آن مورد بررسی قرار گرفت. جلیل رحیمی جهان‌آبادی، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز از هیئت رئیسه مجلس به خاطر عدم دعوت از مولوی عبدالحمید در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم گلایه کرد. علی لاریجانی در نطق قبل از دستور جلسه علنی در توضیحاتی درباره حواشی روز تحلیف و دلایل دعوت‌نکردن از همه بزرگان کشور ، گفت:  حضور حدود ۵۰۰ مهمان خارجی در مجلس شورای اسلامی ما را با محدودیت جا مواجه کرد و متأسفانه نتوانستیم از حضور همه بزرگان کشور دعوت کنیم و اعتذار ما را ان‌شاءالله می پذیرند البته جفا است که محدودیت جا را به مسائل مذهبی و قومی مرتبط کنند. همچنین علیرضا رحیمی، نماینده تهران در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به جلسه غیر علنی امروز گفت که در این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام صدا و سیما در به حاشیه کشیدن مراسم تحلیف را خلاف منافع ملی کشور دانست.

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از رایزنی اعضای این فراکسیون با معاون پارلمانی رئیس جمهور برای معرفی وزیر زن در کابینه دوازدهم خبر داد و گفت: اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت‌وگو کردند و درخواست جدی خود مبنی بر معرفی وزیر زن در کابینه دوازدهم را مجددا مطرح کردند.

فرهاد تجری، سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از تشکیل جلسه این هیئت برای تعیین تکلیف در مورد انتخابات شوراها در برخی حوزه‌ها خبر داد. وی توضیح داد: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا فردا (چهارشنبه) برای بررسی و تعیین تکلیف انتخابات شوراها در برخی حوزه‌ها مثل کبودرآهنگ و صدرای شیراز که مورد اعتراض واقع شده بود، تشکیل جلسه خواهد داد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سه طرح عادی و استرداد یک طرح را اعلام وصول کرد. محمدعلی وکیلی در جلسه علنی صبح امروز مجلس از اعلام وصول طرح اصلاح ماده ۵۷ قانون آئین نامه داخلی مجلس، طرح اصلاح موادی از قانون تجارت در خصوص ورشکستگی و طرح اصلاح شمول مشاغل سخت و زیان‌آور در خصوص متصدیان تجزیه و توزیع در شرکت پست خبر داد. وی افزود: همچنین در اجرای ماده ۱۳۲ آئین نامه داخلی مجلس استرداد طرح تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه‌های غیر دولتی و آزاد به دلیل پس گرفتن امضای طراحان اعلام وصول می‌شود.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

پیشنهاد پزشکیان برای دلجویی لاریجانی از بزرگان اهل سنت در پی تذکر نماینده مردم مهاباد

نماینده قزوین: دولت اقدامات حمایتی برای حل مشکلات فعالان فرهنگی و روزنامه نگاران را در اولویت قرار دهد

نماینده مرند: آیا از میان آذری‌زبانان هیچ‌کس شایستگی وزارت را نداشت

درخواست نماینده مردم اهر برای بخشودگی اصل و سود وام زلزله‌زدگان آذربایجان

نماینده ایرانشهر: وعده ریشه‌کن کردن فقر را از استان سیستان و بلوچستان آغاز کنید

گلایه منطقه‌ای صدیف بدری از عملکرد وزارت جهادکشاورزی

***

با ۱۶۳ رای موافق طرح تخفیف مجازات محکومین مواد مخدر مجددا به کمیسیون قضایی برگشت. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر با توجه به اشکالات موجود موافقت کردند که این طرح مجددا به کمیسیون قضایی و حقوقی برگشته و اشکالات رفع شود. در این ارتباط حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه در طرح تخفیف مجازات محکومین مواد مخدر همه عوامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در زندان‌ها در انتظار اعدام هستند.

نمایندگان همچنین با تصویب لایحه اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی مقرر کردند که مشمولان دیپلم برای ادامه تحصیل نمی‌توانند به خارج از کشور روند و در ادامه کار مجلس با ۱۸۳ رای موافق نمایندگان تخلفات بانک مرکزی از عدم اجرای قانون درباره موسسه کاسپین به قوه‌قضائیه ارجاع شد.

همچنین تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس توسط رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha