• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96052213730
  • خبرنگار : 71539

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه

۹ برنامه «ربیعی» برای مقابله با ۴ بحران در دولت دوازدهم،مروری بر سوابق عیسی کلانتری به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست،سرانجام انتخابات هیات رییسه شورای شهر پنجم و ... از جمله اخباری بودند که تحریریه اجتماعی ایسنا امروز به آنها پرداخت.

به گزارش ایسنا، تا زمان انتشار این گزارش حدود ۵۰ خبر از تحریریه اجتماعی ایسنا تولید و منتشر شده است. توصیه‌های ابتکار به منتخبان شورای پنجم پایتخت،  ارائه گزارشی از وضعیت تهران در مهلت سه ماهه،  کاهش ۱۱ میلیون هکتاری سطح جنگلی کشور،  نامگذاری خیابان و طراحی تندیس اقتدار به نام شهید حججی در تهران و ... در میان اخبار امروز قرار دارند.   برخی از مهم‌ترین این اخبار  به شرح زیر می‌آید:

سیدحسین هاشمی-استاندار تهران- با حضور در خبرگزاری ایسنا، در تشریح اقدامات انجام شده در سطح استان تهران و همچنین ویژگی‌های شهردار آینده تهران، ابراز امیدواری کرد که  شهردار آینده، قانون را محور قرار دهد. او در بخشی از این گفت وگو تاکید کرده است: روزی که به عنوان استاندار تهران منصوب شدم تلاش کردم دیوار بتنی میان روابط شهرداری تهران و استانداری را بردارم؛ چرا که همه قصد داریم به مردم خدمت کنیم و این دیوارکشی‌ها معنا ندارد، قطعا باهم بودن و هم افزایی کمک می‌کند کارها بهتر انجام شود. در حقیقت وحدت رویه برای خدمت رسانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

محمدباقر قالیباف- شهردار تهران- نیز امروز در مراسم بهره‌برداری از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب "تهران از بالا" گفته است: عدالت جنستی در حوزه سازمان فناوری هم رعایت شده و می‌بینیم که بانوان در این فعالیت‌ها چه نقشی دارند. هر چند که خیلی‌ها این شعار را می‌دهند اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد.

"سلامت روان"؛ بحثی که اخیرا زیاد از زبان مسوولان شنیده می‌شود، اما با وجود تمام اهمیتی که برایش قائل می‌شوند، قانونی برای آن نداریم و اینگونه است که به اذعان کارشناسان امر بیماران اختلالات روان غریب مانده‌اند و خانواده‌هایشان در پیچ و تاب درمان‌شان مستاصل مانده اند. سرویس سلامت ایسنا امروز در گزارشی به بررسی تاثیرات تاخیر در تصویب این قانون پرداخته است.

دکتر رسول دیناروند-رئیس سازمان غذا و دارو نیز درباره استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی، تاکید کرد: مردم خیالشان از سلامت برنج و محصولات کشاورزی راحت باشد.  به نظر من حل این مشکل بیش از بگیر و ببند، به ارائه آموزش نیاز دارد و در زمینه واردات سموم نیز باید تلاش‌هایی انجام شود. همچنین باید سموم مجاز تعیین شوند و به سموم غیرمجاز هم مجوز داده نشود. البته در زمینه واردات محصولات کشاورزی مانند برنج و گندم کنترل‌های سختگیرانه وجود دارد.

اشرف بروجردی-فعال حقوق زنان- نیز در گفت‌وگو با ایسنا از انتظارات خود از معاونت زنان سخن گفته است. او از معصومه ابتکار - رئیس جدید این سازمان خواست تا با ورودش به معاونت زنان، تدوین «منشور حقوق زنان» را در دستور کار خود قرار دهد.

علی ربیعـی- وزیر کار پیشنهادی رئیس جمهور در آستانه حضور مجدد در مجلس شورای اسلامی برای اخذ رای اعتماد به تشریح ۹ برنامه مشخص خود برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهار سال آتی پرداخت. او در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش قدرت خرید بازنشستگان و کارگران، سهمیه‌بندی عادلانه برای برخورداری ایرانیان از درآمد و ثروت و مبارزه با فقر و کاهش نابرابری سخن گفته است. متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در این لینک بخوانید.

سیدمحمد بطحائی- وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم نیز در اولین اظهارات خود، تاکید کرده است: کوچه و پس کوچه‌های آموزش و پرورش و چاله‌هایی که در مسیر هست را می شناسم. ما با دریایی از مشکلات در آموزش و پرورش مواجه هستیم که یک فرد به تنهایی نمی‌تواند برای حل این مشکلات کار کند.

منوچهر فلاحی _ معاون یگان حفاظت محیط زیست هم  با اشاره به حمله به محیط‌بانان شهرستان امیدیه با کلاشنیکف و اصابت گلوله به سینه او، تاکید کرده است که پیگیری‌ برای شناسایی و دستگیری ضاربان ادامه دارد. به گفته او ضاربان این محیط‌بان دو نفر بودند که هنوز شناسایی نشده‌اند و متواری هستند.

عیسی کلانتری امروز به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست منصوب و جایگزین معصومه ابتکار در این سازمان شد. سرویس محیط زیست ایسنا در گزارشی به نام "مروری بر سوابق عیسی کلانتری"، کارنامه او را که به تازگی جایگزین معصومه ابتکار شده‌ است، بررسی کرد.

"سیل، انتقام طبیعت از متجاوزانش است"؛ این عنوان گفت‌گوی ایسنا با سیدجلال ملکی-کارشناس ارشد ایمنی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران- درباره  ریشه‌یابی علل وقوع سیل و بررسی احتمال آن در شهری مانند تهران است.  

اخباری که در ادامه می‌آید، پنج خبر پربازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه مخابره این خبر هستند:

سلامت روان بی‌قانون، بیماران روان در غربت

توصیه‌های ابتکار به منتخبان شورای پنجم پایتخت

ثابت ماندن سطح هورمون استرس برای سلامتی مضر است

اشرف بروجردی : ابتکار «منشور حقوق زنان» را تدوین کند

نامگذاری خیابان و طراحی تندیس اقتدار به نام شهید حججی در تهران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha