• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96052716830
  • خبرنگار : 71368

سیدحسن خمینی:‌ هاشمی بزرگ زیست و بزرگ ماند

 سیدحسن خمینی:‌ هاشمی بزرگ زیست و بزرگ ماند

یادگار امام خمینی (ره) گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بزرگ زیست، بزرگ مرد و بزرگ خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی عصر جمعه در مراسم تغییر نام بزرگراه «نیایش» به بزرگراه «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» با بیان اینکه ۱۰ سال پایانی عمر پربرکت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌توان پرتراکم ترین سال‌های عمر ایشان نامید که تلخی و شیرینی داشت، تصریح کرد: داستان نام‌گذاری خیابان به اسم افراد اگر تنها به یک نام‌گذاری ختم شود تاثیرگذار نیست و بهتر بود قبل از رحلت به پاس زحمات خیابانی ایشان خیابانی به نامشان می‌شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال اخیر عمر آیت‌الله فراز و فرودهای زیادی داشت، افزود: نام‌گذاری خیابان به نام افراد، نیاز ما به این نام‌هاست نه نیاز این افراد به یک خیابان و ما به زنده‌بودن نام این اسامی در شهر نیاز داریم.

یادگار امام با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار جوان‌اندیش و فرزند زمان خود بودند، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک روحانی مربوط به گذشته نبودند بلکه زمان حال را می‌شناختند و برای فردا ایده داشتند اما در گذشته ریشه داشتند و می‌دانستند که اگر زمان حال از گذشته منفک شود، به وزش نسیمی فرو می‌ریزد؛ با این حال در گذشته توقف نمی‌کردند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه آیت‌الله همانگونه که جوان‌اندیش بودند برای کار آستین را بالا می‌زدند و حرکت می‌کردند و صرفا سخن نمی‌گفتند، خاطرنشان کرد:‌ اگر موضوعی را می‌شناختند حتما عمل می‌کردند. ما نیز باید تلاش کنیم در راه رسیدن به مطلوب و پیشبرد و تعالی جامعه و ساختن فردا حاضر باشیم هر هزینه‌ای را بدهیم.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رای بالای مردم به محسن هاشمی در شورای شهر نشان‌دهنده احترام به شخصیت آیت‌الله و ادای دین به زحمات ایشان بود، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی دلباخته مکتب اسلام بود و سعادت جامعه را در عفاف و کفاف می‌دانست و او بزرگ زیست،‌ بزرگ مرد و بزرگ خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که در تالار ایوان شمس برگزار شد، اعضای شورای شهر چهارم و پنجم،‌ تعدادی از نمایندگان مجلس و معاونین شهردار تهران و همچنین همسر و فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha