• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96052918287
  • منبع : نمایندگی لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان:

برای پیشرفت باید سازمان توسعه شکل بگیرد

برای پیشرفت باید سازمان توسعه شکل بگیرد

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای پیشرفت باید سازمان توسعه شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی نادر دهقانی‌الوار در دیدار کارکنان جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: از آغاز تأسیس جهاد دانشگاهی در استان روی چند نکته و هدف اساسی تاکید داشته و برای انجام آنها پیگیر هستیم. از همان ابتدا هدفمان این بوده سازمانی باشیم که در تراز نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب حرکت کند و در اساسنامه جهاد دانشگاهی نیز به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه سازمانی بانشاط، پویا، خلاق و نقش‌آفرین و موثر در توسعه جامعه ایجاد کرده‌ایم، اضافه کرد: به دنبال ایجاد یک اداره نبودیم که چند نفر را استخدام و سر ماه حقوقی به آنها پرداخت شود بلکه یک سازمان جهت‌ساز و موثر را به وجود آورده‌ایم که چشم‌اندازهای روشنی پیش روی خود دارد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان افزود: سعی کردیم در استان سازمانی با برنامه و دارای نظام ارزیابی کمی را پیگیری کنیم و به دنبال تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و جهادگر که مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند، بوده‌ایم و همین موضوع را به عنوان یکی از مسائل مهم، اساسی و کلیدی در دستورکار خود قرار داده‌ایم.

دهقانی‌الوار با بیان اینکه معتقدیم سازمان باید خلاق باشد و افق‌های نوینی را در فراروی آینده کشور قرار دهد، گفت: همچنین سازمان باید نوآور بوده و نسبت به ایجاد ساز و کارهای توسعه و سازمان‌هایی که در توسعه موثر هستند اقدام کند و بتواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تربیت نیروهای وفادار، متعهد، انقلابی و متعهد به آرمان‌های امام، نظام و مقام معظم رهبری را از موضوعات مهمی دانست که در جهاد دانشگاهی پیگیری شده است و اظهار کرد: باید در وضعیت کنونی که دنیا به سرعت حرکت می‌کند ما نیز توقف نکرده و به پیش رویم و این یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: لازمه پیشرفت، برنامه‌ریزی علمی در کنار مدیریت جهادی و اخلاق و روحیه انقلابی بوده و این مهم عامل انجام کارهای بسیار مهم و ناشدنی است. کارهایی که همگان معتقدند انجام نشدنی هستند با روحیه و مدیریت جهادی و انقلابی به راحتی انجام می‌شوند و البته در کنار این موارد توکل بر خدا در جهاد دانشگاهی به عنوان مسئله‌ای بسیار مهم موج می‌زند و بر تمام آنها ارجحیت دارد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه برای پیشرفت استان باید سازمان توسعه شکل بگیرد، گفت: منظور از سازمان توسعه این است که یک حرکت نرم‌افزاری در استان باید شکل بگیرد و فرهنگ کار اصلاح و اعتقاد به اصلاح فرایندهای ناقص و ایجاد مسیر نوین باید شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: وقتی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند جهاد دانشگاهی از معدود رویش‌های خود انقلاب است تکلیف را بر ما روشن کرده و باید وارد میدان شده و کار کنیم.

دهقانی‌الوار با بیان اینکه نباید در نظام اداری و سیاسی کشور اخلال وجود داشته باشد و فساد در ابعاد مختلف بایستی برچیده شود، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی خود را مسئول می‌داند که در هر جایی که اخلالی در نظام اداری و سیاسی وجود دارد وارد شود و برنامه اصلاحی و مدل اداری – مدیریتی ارائه دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه سعی کرده‌ایم فعالیت‌های متنوعی را داشته باشیم، گفت: کوهدشت یکی از شهرستان‌های با آمار بیکاری بالاست که سیستم کشاورزی غیر علمی و غیر اصولی دارد و آب زیادی برای کشاورزی مصرف می‌کند. در این شهرستان جهاد دانشگاهی شش هکتار گلخانه هیدروپونیک را با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در دست احداث دارد.

وی ادامه داد: در سفر اخیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به استان، برای مجموعه رویان 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و اگر راه‌اندازی شود یکی از کارهای مهم بوده که از نیازهای ضروری استان محسوب می‎شود.

دهقانی‌الوار به مجتمع تحقیقات و فناوری این واحد در خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: در این مجتمع حدود ۴۰ گونه گیاه دارویی بومی استان که در معرض خطر انقراض هستند کشت شده یا در حال کشت است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: این گیاهان قابلیت کشت در گلخانه را دارند و این اقدام بسیار مهمی است؛ نباید ذخایر ژنتیکی کشور را از دست بدهیم و این ذخایر از ثروت‌های عظیم کشور محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی، در حوزه فرهنگی نیز فعال هستیم و توانسته‌ایم 2000 دانشجو را در قالب کانون‌های فرهنگی و دانشجویی سازماندهی کنیم. این دانشجوها در کانون‌های قرآن و عترت، حمایت از محرومان و حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به سایر اقدامات این واحد اظهار کرد: این نهاد انقلابی در کنار فعالیت‌های خود بحث آموزش کوتاه‌مدت و بلندمدت را نیز در دستورکار خود قرار داده و در راستای توانمندسازی نیروی انسانی به‌عنوان یکی از ضرورت‌های کشور و استان فعالیت می‌کند.

وی، بحث تخصص و مهارت را یکی از نکات ضروری دانست که در استان دارای مشکل اساسی است و ادامه داد: سالیانه حدود 9500 نفر در مراکز آموزش کوتاه‌مدت نیروی متبحر، متخصص و ماهر توسط جهاددانشگاهی استان  تربیت و وارد جامعه می‌شوند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha