• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96053119411
  • خبرنگار : 71477

پاپ فرانسیس: حفاظت از حقوق مهاجران را بر نگرانی‌های امنیت ملی ارجحیت بدهید

پاپ فرانسیس: حفاظت از حقوق مهاجران را بر نگرانی‌های امنیت ملی ارجحیت بدهید

رهبر کاتولیک‌های جهان از تمامی کشورها خواست تا بیش از پیش از مهاجران استقبال کرده و اخراج‌های جمعی را متوقف کنند و تاکید کرد، حفاظت از شأن و حقوق مهاجران بر نگرانی‌های امنیت ملی ارجحیت دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پیام سیاسی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با توجه به روز جهانی آوارگان کلیسای کاتولیک در سال ۲۰۱۸ که ۱۴ ژانویه برگزار می‌شود، مطرح شد.

این پیام در بحبوحه افزایش احساسات ضد مهاجران در اروپا به دنبال سیل ورود مهاجران و وقوع حملات تروریستی مطرح شد.

پاپ فرانسیس در این پیام از تمامی دولت‌ها خواست تا از مهاجران استقبال، محافظت و حمایت کنند و آنها را با جوامع خود ادغام سازند.

وی گفت: پیام عشق و دوستی حضرت عیسی در استقبال از غریبه‌های طرد شده در هر سنی ریشه دارد.

پاپ فرانسیس همچنین خواستار تسهیل روند اعطای ویزاهای موقت و بشردوستانه و توقف اخراج‌های خودسرانه و جمعی به عنوان اقدامی نامناسب شد.

وی گفت: اصول حفاظت از شأن افراد ما را ملزم می‌سازد تا همیشه امنیت شخصی را بر امنیت ملی برتر بدانیم.

پاپ فرانسیس مساله آوارگان را یکی از اولویت‌های دوره پاپی خود قرار داده است. وی همواره درباره حقوق مهاجران به طور صریح صحبت کرده و از کشورها خواسته تا به جای ساخت دیوار، پل بسازند. وی شخصا در سال ۲۰۱۶ هنگامی که از یک کمپ آوارگان در یونان بازدید کرد چند تن از آوارگان سوری را به همراه خود به رم آورد.

پاپ فرانسیس ضمن نادیده گرفتن منتقدانی که می‌گویند درخواست‌های وی نسنجیده، خام و غیرواقع بینانه است در این پیام جدید خود تاکید کرد: نیروهای مرزی باید آموزش ببینند تا از مهاجران و تازه واردها بدون توجه به وضعیت قانونی‌شان حفاظت کنند و به آوارگان باید به جز خدمات درمانی دیگر خدمات اولیه و اساسی نیز ارائه شود. از جمله خدمات اساسی می‌توان به امکان دسترسی به کنسولگری‌ها، سیستم قضایی و امکان افتتاح حساب بانکی اشاره کرد.

وی افزود: کودکان بدون همراه و سرپرست حتی به حفاظت‌های بیشتری نیاز دارند از جمله اعطای حق شهروندی و دسترسی به مدرسه و همچنین برنامه‌های پرورشی به جای بازداشتگاه‌ها.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین خواستار سیاست‌هایی برای حمایت از تجدید دیدار خانواده‌ها، فرصت‌های اشتغال و تسریع روند اعطای حق شهروندی برای ارتقای توانایی‌های مهاجران به منظور ادغام با جوامع کشورهای جدید شد.

پاپ فرانسیس با اذعان به زیاد بودن خواسته‌هایش گفت: کلیسای کاتولیک سهم خود را انجام خواهد داد. من از تمامی مردمی که حسن نیت دارند چه مسیحی و چه غیرمسیحی می‌خواهم که با سخاوت، آمادگی، خرد و آینده نگری به چالش‌های مهاجرت موقت پاسخ دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha