• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96062212934
  • خبرنگار : 71577

بسته اخبار اقتصادی در روز چهارشنبه

بسته اخبار اقتصادی در روز چهارشنبه

"پیگیری علت حذف برنامه‌های ایرانی از گوگل‌پلی"،"طرحی جدید برای تفکیک ترافیک اینترنت"، "صادرات هندوانه رکورد شکست"، ابطال پروانه استاندارد ۱۲ فراورده غذایی"،کدام کشورها مشتری نفت ایران هستند؟" از جمله مهمترین عناوین امروز اخبار و گزارش‌های ادراه اقتصادی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز - چهارشنبه- در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

پیگیری علت حذف برنامه‌های ایرانی از گوگل‌پلی/بررسی اصلاح قیمت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که برای حل مشکل فعالیت اسنپ و تپسی در کرج مذاکراتی انجام شده است.

محمدجواد آذری جهرمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حذف برنامه‌های ایرانی در گوگل‌پلی گفت: پیگیری‌هایی صورت گرفته و بررسی حقوقی انجام شده تا ببینیم دلایل حذفش چه بوده و این اتفاق به چه دلیل افتاده؛ چرا که موضوع گوگل‌پلی تا حدودی با موضوع اپل متفاوت است.

طرحی جدید برای تفکیک ترافیک اینترنت در ایران

تولید محتوای بومی به عنوان حلقه‌ی مفقوده‌ی شبکه ملی اطلاعات، نیازمند مشارکت بخش‌های خصوصی و تجمیع‌کنندگان محتواست و طرحی که شرکت مخابرات ایران برای افزایش تولید محتوا و کاهش تعرفه ترافیک در نظر گرفته، ارزان‌تر شدن قیمت ترافیک سایت‌های داخلی با میزبانی دیتاسنتر مخابرات ایران در مقایسه با اینترنت کشوری و بین‌الملل را شامل می‌شود.

شلختگی در فروش ارز مسافرتی

در حالی بانک مرکزی با حذف ارز مسافرتی، متقاضیان را برای خرید آن به بازار آزاد و بانک‌ها روانه می‌کند که هیچ بانکی فروش این ارز که قرار بود با نرخ آزاد انجام شود را در برنامه خود ندارد. در سوی دیگر صرافی‌ بانک‌ها هم از شرایط چندان یکسانی برای فروش ارز مسافرتی برخوردار نیستند.

در نتیجه بازنگری در مقررات ارزی، بانک مرکزی تصمیم به حذف ارز مسافرتی گرفت. براین اساس  از ۲۰ شهریورماه حدود ۳۰۰ دلاری که برای مسافران و همچنین ۲۰۰ دلاری که برای سفر به عتبات عالیات با نرخ مبادله‌ای اختصاص پیدا می‌کرد، کنار گذاشته شده و مسافران باید تمام ارز مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنند. البته بانک مرکزی تاکید دارد که این ارز با ارائه‌ مدارک لازم از طریق بانک‌ها تامین شود.

طلا دوباره افزایشی شد/ پوند رکورد زد

در بازار امروز - چهارشنبه - بازار ارز و طلا پس از دو روز روند کاهشی قیمت، صعودی شده است؛ به طوری که پوند انگلستان ۸۲ تومان افزایش یافته و سکه نیز ۱۴ هزار تومان گران شده است.

صفحه شبکه‌های اجتماعی داخلی وزیر ارتباطات کلید خورد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی برای افزایش ارتباط با کاربران خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در برج میلاد با اشاره به حضور فعالش در شبکه‌های اجتماعی خارجی اظهار کرد: ارتباط با کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی در حال انجام است. از روز گذشته در شبکه‌های سروش، بیسفون پلاد، کلوب و تبیان و در جهت حمایت از این شبکه‌های داخلی صفحه اجتماعی را باز کرده‌ایم و طبیعتا حضور فعالی در آنها خواهیم داشت و پاسخگوی سوالات و نظرات مردم خواهیم بود. امیدواریم در آینده اکثر این پاسخ‌ها در سرویس‌های داخلی صورت گیرد.

صادرات هندوانه رکورد شکست/ کیلویی ۶۰۰ تومان

هندوانه باز هم مانند ماه‌ها و سال های گذشته در صدر سنگین‌ترین صادرات محصولات کشاورزی قرار گرفت و با بیش از ۵۰۳ هزار تن در پنج ماهه امسال حدود ۱۸ درصد بیشتر از پارسال شد اما با وجود افزایش دو سنتی قیمت این محصول نسبت به سال گذشته همچنان جزو ارزان‌ترین و آب‌دارترین صادرات ایران محسوب می‌شود.

ابطال پروانه استاندارد ۱۲ فراورده غذایی + اسامی

کارشناسان استاندارد در ماه گذشته، پروانه استاندارد ۱۲ فراورده غذایی را ابطال و برای ۳۷ فرآورده دیگر، پروانه استاندارد صادر کردند.

کدام کشورها مشتری نفت ایران هستند؟

بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان، ظرفیت تولید نفت خام ایران ۴.۸ میلیون بشکه در روز و تولید نفت خام ایران بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز است. صادرات نفت خام و میعانات گازی در مردادماه نیز ۲.۶ میلیون بشکه اعلام شده است.

کدام استانها بیشترین آزادراه را دارند؟

براساس آماری که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بدون احتساب راه‌های روستایی در حال حاضر ۸۷ هزار و ۱۶۶ کیلومتر راه فعال در تمام استان‌های ایران وجود دارد، راه‌هایی که به آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی تقسیم می‌شود.

تشکیل سه کمیته تخصصی در شورای عالی کار

در جلسه شورای عالی کار که با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی با هدف بحث و بررسی و تبادل نظر در خصوص مسایل کارگری برگزار شد، تشکیل سه کمیته روابط کار، دستمزد و تغییر ساختار به تصویب رسید و کمیته دستمزد به عنوان کمیته‌ای دائمی مامور بررسی هزینه معیشت کارگران در تعیین دستمزد شد.

به گزارش ایسنا، ایجاد سه کمیته مذکور به منظور بررسی و تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به قانون کار به ویژه آیین‌نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار، بررسی تغییر ساختار کارگاه‌ها و بررسی ابعاد مختلف تعیین دستمزد کارگران صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha