• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۵
  • دسته‌بندی: جنوب کرمان
  • کد خبر: 96062212995
  • منبع : نمایندگی کرمان

تشریح وضعیت اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در جنوب کرمان

تشریح وضعیت اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در جنوب کرمان

ایسنا/جنوب کرمان توسعه اقتصادی ایران همواره با دو چالش اصلی «ساختار ناکارامد اداری» و «سیاسی کاری و جناح بازی» روبرو بوده که این چالش ها، مسیر توسعه را ناهموار و رسیدن به موفقیت در مسیر توسعه به ویژه توسعه اقنصادی را دشوار کرده اند و هر اقدام هرچند کوچک در راستای رفع این چالش ها، در حقیقت اقدامی اثرگذار و مهم در توسعه کشور خواهد بود و از این رو در استان کرمان با تکیه بر شعار "ولایت و توسعه" و با تحقق مثلث توسعه اقتصادی، گام بزرگی برای هموار کردن مسیر توسعه برداشته شد.

 مثلث توسعه اقتصادی توانست با ایجاد همدلی و تعامل بین ارکان حکومت، بروکراسی اداری را دور زده و امید به پیشرفت و توسعه به دور از نگاه های سیاسی را رقم زند. مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان در حقیقت از سه ضلع سرمایه گذاران، نمایندگان مجلس و مقامات دولتی تشکیل شده و در آن از ائمه جمعه به عنوان رکن اصلی نظارت یاد شده است که ضمن توجه به این اصل، در حوزه فرهنگسازی و توسعه فرهنگ اقتصادی نیز نقش بسزایی را بر عهده دارند.
کارنامه مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان نشان می دهد که تاکنون75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این راستا در استان کرمان جذب شده که از این میزان 31 هزار میلیارد تومان طی چهار سال سرمایه گذاری شده و از این میزان نیز 17 هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده است. در استان کرمان بیش از یک هزار و 300 طرح در قالب مثلث توسعه اقتصادی تعریف شده که با بهره برداری از این طرح ها برای 50 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
با تحقق 41 درصدی پروژه های مثلث توسعه اقتصادی و با بهره برداری از یک هزار پروژه مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان برای 27 هزار نفراشتغال مستقیم و بیمه شده ایجاد شده است و مابقی پروژه ها نیز بین پنج تا 95 درصد پیشرفت داشته اند.


فرمانداران جنوب کرمان به عنوان راهبران اصلی طرح مثلث توسعه اقتصادی، در جمع خبرنگاران به تشریح اقداماتشان برای تحقق اهداف این طرح پرداختند.

محمدرضا حجتی پور، فرماندار شهرستان عنبرآباد با اشاره به تعریف 52 پروژه مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان، گفت: میزان تعهدات این پروژه ها 639 میلیارد تومان بوده است. از مجموع طرح های مثلث توسعه اقتصادی، 24 طرح با سرمایه گذاری 129 میلیارد تومان اجرایی شده است.


وی میزان اشتغال پیش بینی شده در طرح های مثلث توسعه اقتصادی را 2904 مورد اشتغال دانست و ادامه داد: تاکنون 1400 شغل در این شهرستان در راستای مثلث توسعه اقتصادی محقق شده است. سایر پروژه های مثلث توسعه اقتصادی در عنبرآباد بین 40 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال جاری بخش زیادی از آنها به بهره برداری خواهد رسید.


حجتی پور گفت: تاکنون پروژه هایی از جمله کارخانه فروآلیاژ پرمنگنز، 12 سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و دو کارخانه رب گوجه فرنگی در این شهرستان راه اندازی شده است. در سال جاری دو جلسه مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان برگزار شده است.

امضای 87 تفاهم نامه برای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در رودبار جنوب 


فرماندار شهرستان رودبار جنوب نیز با اشاره به امضای 87 تفاهم نامه مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان، گفت: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده در این طرح ها، 140 میلیارد تومان است.


عطا ناوکی با اشاره به اینکه اکثر پروژه های مثلث توسعه اقتصادی این شهرستان در حد توافق اولیه باقی مانده است، افزود: تاکنون 12 پروژه مثلث توسعه اقتصادی با 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرستان اجرایی شده و به اتمام رسیده است. اجرای طرح های مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان تاکنون 48 مورد اشتغال زایی را به دنبال داشته است.


وی افزود: جلسات مثلث توسعه اقتصادی شهرستان رودبار جنوب به صورت مرتب در هر ماه برگزار شده و در صورت نیاز، در بازه زمانی کمتر از یک ماه نیز جلسات این طرح برگزار می شود.


تعریف 273 پروژه مثلث توسعه اقتصادی در جیرفت


احمد امینی روش، فرماندار شهرستان جیرفت نیز گفت: 273 پروژه مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان تعریف شده که مجموع سرمایه گذاری در این حوزه، 11 میلیارد و 146 میلیون و 135 هزار ریال است. تعداد اشتغال پیش بینی شده در پروژه های مثلث توسعه اقتصادی جیرفت 5817 نفر است که با بهره برداری از 54 طرح، 935 فرصت شغلی تاکنون ایجاد شده است.


وی، حجم سرمایه گذاری انجام شده در پروژه های به بهره برداری رسیده را یک میلیارد و 299 میلیون و 900 هزار ریال دانست و ادامه داد: 88 طرح مثلث توسعه اقتصادی دراین شهرستان نیز بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با بهره برداری از این طرح ها، برای 1863 نفر شغل ایجاد می شود.

انعقاد 12 تفاهم نامه سرمایه گذاری در فاریاب


علی نیک نفس دهقانی، فرماندار شهرستان فاریاب گفت: در این شهرستان 12 تفاهم نامه سرمایه گذاری در قالب مثلث توسعه اقتصادی منعقد شده که حجم سرمایه گذاری این پروژه ها، 2927 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده است.


وی، هزینه های انجام شده در این شهرستان در راستای مثلث توسعه اقتصادی را 16 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: تاکنون پنج پروژه در این شهرستان عملیاتی شده است.


وی حجم اشتغال پیش بینی شده طرح های مثلث توسعه اقتصادی این شهرستان را یک هزار و 938 مورد دانست و عنوان کرد: در سال جاری هشت جلسه کارگروه اشتغال نیز در این شهرستان برگزار شده است. احداث کارخانه فرآوری طلا با اشتغال زایی برای 90 نفر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی، احداث کارخانه ذرت خشک کن و بوجاری گندم با اشتغال زایی 11 نفر با 60 درصد پیشرفت فیزیکی، احداث کارخانه آسفالت، سنگ شکن و بچینگ قطعات بتنی پیش ساخته بااشتغال زایی برای 60 نفر با 20 درصد پیشرفت فیزیکی، احداث تالار پذیرایی با اشتغال زایی 20 نفر و با پنج درصد پیشرفت فیزیکی و احداث خط خردایش، جدایش و پیش کنسانتره سازی سنگ آهن و کارخانه تولید کنسانتره آهن مبتنی بر ذخایر فاریاب با اشتغال زایی یک هزار و 350 نفر با هشت درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.

تلاش برای جذب دو هزار میلیارد ریال در قالب مثلث توسعه اقتصادی منوجان 


حسین صادقی، فرماندار شهرستان منوجان با اشاره به جلب دو هزار و 153 میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب 27 طرح مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان، گفت: از این میزان 14 طرح با 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری، به بهره برداری رسیده است. مجموع اشتغال پیش بینی شده در راستای مثلث توسعه اقتصادی شهرستان منوجان، 728 نفر است که از این تعداد تاکنون، 244 اشتغال ایجاد شده است. در سال جاری دو جلسه مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان منوجان برگزار شده است.

تعریف 50 پروژه مثلث توسعه اقتصادی در قلعه گنج 


وحدت عیدی، فرماندار شهرستان قلعه گنج نیز از تعریف 50 پروژه مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، 16 پروژه به بهره برداری رسیده است. تاکنون 41 میلیارد و 989 میلیون تومان پروژه در این شهرستان به بهره برداری رسیده است. مجموع سرمایه گذاری انجام شده 211 میلیارد و 889 میلیون تومان بوده است.

 سرمایه گذاری 113 میلیارد ریالی در فهرج 


غلامرضا نژاد خالقی، فرماندار شهرستان فهرج نیز گفت: در راستای مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان 113 میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه گذاری در این شهرستان انجام شده است. پنج طرح با سرمایه گذاری 20 میلیارد و 800 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

 اجرای 20 پروژه مثلث توسعه اقتصادی در کهنوج 


ابوذر عطاپور، فرماندار شهرستان کهنوج گفت: در این شهرستان 20 پروژه مثلث توسعه اقتصادی با حجم سرمایه گذاری 137 میلیارد و 100 میلیون تومان تعریف شده است. اشتغال پیش بینی شده در پروژه های مثلث توسعه اقتصادی700 مورد است که تاکنون با بهره برداری از 12 طرح، 168 شغل ایجاد شده است. در سال جاری چهار جلسه مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان کهنوج برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha